Hoi Allen,
Ik ben bezig met een planning voor Yosemite.
Om 12.00 uur komen we aan in Curry Village. Mijn partner is nu erg bang geworden voor beren en vraagt zich af hoe het nu zit met eten en drinken in gehuurde SUV. Zolang er niks in de auto zit dan valt het allemaal wel mee.
Of zie ik het verkeerd.
**Dag 2
**- SF naar Curry Village aankomst 12.00 uur
- Yosemite Valley (Half Dome en El Capitan) dit willen we met de auto doen
- Glacier point road hiken of bustour
- Lower Yosemite view point je kan een bustour nemen en dit duurt ongeveer 2 uur
**Dag 3
- **vroeg opstaan
- Tioga Pass (–>Tioga Road, Olmsted Point en Tenaya Lake)
- Mono Lake
- Mammoth Lakes
- Bishop (lunch)
-…
- Lone Pine overnachten Comfort Inn Lone Pine (east facing room)
Het is allemaal krap, dus ik moet nog een keer terug
- Is de planning haalbaar dag 2 en dag 3?
- Mis ik nog leuke bezienswaardigheden?
- Wat te doen met eten en drinken, als ik ga hiken dan moet ik wat meenemen om te eten. Maar hoe zit het dan met de beren ect?
- Wat kan ik na Bishop nog doen?
Ik hoop op advies en raad?
Gr,
S
Hey,
Vlak bij El Capitan kan je mooie wandelingen maken, onder andere naar de waterval.
Ik zou op dag 3 's morgens naar mariposa grove gaan met zijn keimachtige reuzensequoia’s: was echt heel mooi.
Wat die beren betreft, daar zou ik me ni te veel zorgen over maken. Wij hebben op een wandeling tegen valavond een kleine beer gezien, overdag hebben we er voor de rest geen enkele gezien. Moest je schrik hebben op wandelingen, zou ik veel lawaai maken dan zullen ze wel weg blijven. Toen we overnachten in Mammoth Lakes, raden ze wel aan om 's nachts geen voedsel achter te laten in de auto.
Veel plezier ginder, Yosemite is echt een geweldig park!
Dag 3 is haalbaar, echter vermoed ik dat je niet voor lunchtijd in Bishop bent.
Nu ken ik je niet maar stel je wil onderweg wat stoppen en foto’s maken, wat wel te verwachten is, de Tioga Road is namelijk prachtig om te rijden, dan kan twee uur rijden toch al snel drie of vier uur worden.
Als er beren zitten dan wordt er meestal wel gewaarschuwd middels pamfletten.
Uiteraard kun je een rugzak altijd afdoen en weggooien mocht je echt een beer tegenkomen die van je eten wil mee genieten.
Je zou vanuit Bishop richting door Death Valley kunnen rijden naar Las Vegas.