Planning 1 maand japan..Tips?

Hallo!
Ik vertrek 1 september voor 1 maand naar Japan. Graag hoor ik van jullie tips of reacties op mijn (globale planning).

week 1:
Ik wil beginnen in Kagoshima (hier vlieg ik heen vanaf Amsterdam)
Vanaf hier wil ik 2 dagen naar Nagasaki, 1 dag naar Mount Aso en 1 dag naar Beppu.

week 2:
Hiroshima 2 dagen, en een trip naar Miyajima.
Osaka 4 dagen met dagtripjes
koyasan 1 dag

week 3:
Kyoto. Hier wil ik een week verblijven en dan trips maken van een dag.
tips voor trips?

week 4:
Tokyo met dagtrips.
tips voor trips?

Ik neem dan een railway pass van 3 weken.

Vanaf Tokyo vlieg ik door naar Thailand, vandaar dat ik in het zuiden wil beginnen.
Hebben jullie nog tips over plekken die ik MOET zien? en tips hoe ik bijvoorbeeld vervoer kan regelen van plek naar plek (bus) of is alles te doen met de Trein?

Groetjes Lotte

Bijna alle plekken zijn per trein bereikbaar. Alleen vanaf het vliegveld in Kagoshima moet je met de bus naar het centrum. Bij Mount Aso zul je een stukje met de bus moeten om naar de top te gaan.

De JR Pass geldt alleen voor JR-lijnen. Vanuit Osaka naar Koyasan rijdt je bijv. niet met de JR en zul je dus aparte kaartjes moeten kopen: Osaka to Koyasan: How to get to and around Koyasan - Access, Transport and Orientation

http://www.japan-guide.com is een geweldige site met informatie en ook goede suggesties voor dagtrips vanuit Kyoto en Tokyo.
Vanuit Kyoto/Osaka is Nara aan te raden. Om alles te zien heb je denk ik anderhalve dag of meer nodig.
Een dagje Kobe of Kurashiki is ook een optie vanuit Osaka. Voor strandbezoek kun je naar Shirahama gaan. In september is het nog warm genoeg om te zwemmen.
Vanuit Kyoto kun je ook naar Uji, waar Byodoin tempel staat. En Hikone is ook een leuk tripje. Voor Uji hoef je maar een paar uur uit te trekken en Hikone kun je in een halve dag doen.
Voor Arashiyama aan de rand van Kyoto zou ik ook een hele dag uittrekken.

Vanuit Tokyo zijn de populairste trips: Nikko, Kamakura, Hakone, Mount Fuji.
Mount Fuji is zichtbaar vanuit Hakone (en ook andere plekken) bij goed weer, maar om echt dichtbij te komen kun je naar Kawaguchiko gaan.

De Kiso Valley met Magome&Tsumago en Takayama/Shirakawa-go zijn populaire bestemmingen tussen Kyoto en Tokyo in.

1 like