Ik ben al een tijdje aan het kijken om ooit te kunnen emigeren naar Brazilië.
Daar hoort natuurlijk ook een huis bij. Ik ben dus wat informatie opgedaan betreft een huis kopen.
Nu kwam ik heel mooi investment project tegen, namelijk QDR Residential Pipa.
Kan iemand mij vertellen of ze dit ook daadwerkelijk aan het bouwen zijn of gaan bouwen. Je hebt natuurlijk genoeg projecten die alleen op papier bestaan…
Mijn ervaring is het dat dit een onzekere onderneming is. Niet alle projectontwikkelaars zijn slecht, maar er zijn er bij die alle regels en wetten aan hun laars lappen. Corruptie en smeergelden komen ook regelmatig voor, want het gaat om veel geld, op papier tenminste.
Een bestaand huis kopen is m.i. veel beter, maar ook dan moet je alles laten nagaan of het wel echt in orde is.
Kijk uit voor praatjesmakers, als je b.v. de kreet prive-strand tegenkomt is het fout want dat bestaat gewoon niet.
mijn advies is;let goed op met wie je in zee gaat.
koop zeker geen terrein op,voordat de documenten gecontroleerd zijn,en officieel geregistreerd
bij een escritoria.
meestal wordt een terrein soms 4 of 5 keer verkocht,en daar sta je dan.
in natal en omstreken staan genoeg mooie huizen te koop,soms voor heel weinig geld.
ook hier geldt,dezelfde uitspraak,opletten.
want de zee is aan het uitbreiden,dwz het water komt verder dan bv vorig jaar.
een goed voorbeeld is de boulevard van ponte negra,die al half weggespoeld is.
mijn advies,kom naar brazilie eens op vakantie en kijk dan goed naar vrijstaande huizen.
en koop nooit een projectmatig huis op papier.
voor verder advies mag je me altijd even mailen,favoriteron@hotmail.com
mocht je toch liever in de buurt van pipa willen gaan wonen,ook daar heb ik wel goede contacten voor jou.