Pinnen in Thailand (koh Chang)

Zoals de titel al zegt, pinnen in Thailand hoe zit dat? Ben er meerdere malen geweest. Maar creditcard gebruikt en enkel op vliegveld gewoon gepind. Heb een wereldpas van ABN AMRO. Nou las ik iets over de chip versus magneetstrip. Schijnt dat de Thaise ATM’s niet allemaal de chip kunnen “lezen”.

Neem dit maal de creditcard wel mee, maar de kosten zijn gewoon zo schandalig hoog in verhouding met de bankpas dat ik het liever niet gebruik.

Geen idee voor wat de magneetstrips/chips, maar ik heb op Koh Chang gewoon kunnen pinnen met mijn Rabo pas!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Ah dank je!

Wij een paar jaar terug ook wel gewoon. Maar omdat ik dus ergens gelezen had van die strip…

Heb verschillende malen geld afgenomen met mijn master card van ING en geen enkel probleem
Wel is het dat deze verrichting is duurder geworden 180 Bath naar 220 Bath

ABN AMRO pas kan geblokkeerd worden als er in korte tijd meer gepind word soms zelfs naar 2 keer .

Sorry had helemaal reactie niet gezien! Maar loont wel even om te reageren. Weet jij ook waarom de pas geblokkeerd kan worden? Moet er niet aan denken zeg! Heb weleens gehoord dat het credit cards weleens overkomt omdat de maatschappij het niet vertrouwt zo’n transactie ver van “huis”. Zal sowieso binnenkort even contact opnemen met ABN AMRO.

Geld opnemen in het buitenland
Bij geldautomaten in het buitenland kunt u standaard maximaal € 500,- per dag opnemen. Maar let op: dit bedrag kan verschillen per land of per bank. ABN AMRO heeft hier geen invloed op. Neemt u geld op in landen buiten Europa? Dan kunt u maximaal € 300,- per dag opnemen.

Lees net dit op de site van abn. Bedoel je dit?
Maar sowieso nuttig om te weten. Gaan oa naar 2 eilanden waar geen fatsoenlijke pinautomaat te vinden is…oa de accommodatie moeten we daar contant betalen. Dacht dag van te voren even voldoende pinnen, maar met €300,- redden we dat niet.

hoi Esther, ik ga al 6 jaar naar Thailand, en neem in elk geval een paar 100 cash euroi’s mee. Scheelt in wisselkoers en kosten, enkele tientjes. Op Suvarnabhuma ziijn vele kantoortjes, even shoppen om de beste koers te krijgen. Misschien kan dat 'contant betalen’wel met dollars of euro’s.goeie reis, ik heb net geboekt.

Over pas blokkade kan ik je een gruwelverhaal vertellen. Mijn cr.card werd door een automaat in de subway ingeslikt. In paniek de volgende dag de ING gebeld. O, die wordt vernietigd, laat maar een nieuwe maken, zeiden ze… Afijn, die wordt opgestuurd, maar waarheen? Wanneer komt die aan en waar zit je dan? Deze affaire heeft me dage tijd en onzekerheid gekost, dus ik heb wel een nieuwe maar ga m niet gebruiken. Let op: bij navraag bij de (Krung Shri) bank zeiden ze:was maar de volgende dag naar de bank gegaan. Dan was hij er uitgehaald wordt en teruggegeven. De info van de ING deugde dus niet !!
Als je m toch gebruikt, doe dat dan alleen bij een automaat die bij de betreffende bank hangt, en bij voorkeur op OPENINGSTIJDEN VAN DE BANK !Dan kunnen ze m er meteen uit halen.

Niet correct, direct openmaken kunnen ze meestal niet. Wachten op reguliere service/bijvullen, dan komen de ingeslikte kaarten te voorschijn, of via een noodprocedure kan het vaak de volgende dag.

"Direkt openmaken’ zijn jouw woorden, niet de mijne.

Dat van die pas kan helaas ook in NL gebeuren! Floep! Weg pas! En idd wat een ellende! En dat was gewoon NL. Winkel (Hema) waar de automaat stond haalde enkel de schouders op. Niet hun probleem. Dikke paniek dus. Ik kan me jou paniek in Thailand dus goed voorstellen! Ik heb 3 passen van de abn. 1 van ons en 2 van de kinderen. Mocht ons zoiets gebeuren dan gooi ik gauw centen over naar de passen van de kinderen. Al lijkt t mij sowieso verstandig om het budget te verdelen over meerdere kaarten. Heb ook nog een prepaid creditcard. Deze laad ik in NL ook voldoende op. Dat van die euro’s meenemen heb ik in t verleden nooit gedaan. Ben geen held met veel centen op zak. Schijnt dat super rich op BKK een gunstige koers heeft!

Over pinnen zelf, ik ga 9 van de 10x pinnen bij een kantoor. Want idd je kan geen kant op bij alleen een automaat.

Aan de ene kant snap ik ING wel. Ik kreeg destijds ook mijn pas niet terug. Werd gelijk geblokkeerd en kreeg een nieuwe van de Rabo. Dus of ing foute info gaf weet ik niet. Zal per land verschillend zijn wat ze met de ingeslikte passen doen.

Over die euro’s meenemen. Geloof dat onze eerste slaapplek geen kluis heeft op de kamer. Al zegt dat lang niet alles natuurlijk. Soms zijn ze zo klein dat je m onder de arm kan meenemen;-). Maar een euro of 200 moet vast mogelijk zijn. Heb ik thuis ook weleens in de knip zitten.

Kan misschien zelfs per bank verschillende zijn. Maar ik had dus bij de Krungthip wel na wat moeite mijn pas kunnen terugkrijgen, itt.wat de ING zei.Dat had me enorm veel gedoe en onzekerheid gescheeld, omdat ik geen vast adres (hotel bv. ) in Thailand had. Ik moest dus een adres opgeven waar de pas naar toe gestuurd werd, wat x weken duurt, dus moest ik inschatten waar ik op dat moment was (aan de andere kant van het land). doordat ik vergat dat adres weer terug te wijzigen, zijn daar nog maanden bankafschriften naar toe gestuurd.De manager van dat guesthouse kennende, heeft die die afschriften nog steeds bewaard, tot ik misschien daar ooit nog es kom.

Wat het cash op zak betreft, de eerste wissel heb je al binnen op het vliegveld (dat kantoor dat je noemt is idd. de beste koers), en dan hou je nog wat achter de hand. Het risiko van diefstal neem ik dan liever dan de paniek als je helemaal zonder zit, en geen suikeroompje ter plekke bij de hand. Ergens in naaien in je grote backpack, daar rennen ze niet zomaar mee weg. Dan nog wat in je dagrugzak en wat in je geldbuidel om je nek of aan je riem,risiko spreiden dus.

o, ik zie dat ik toch 'meteen eruit halen’heb geschreven. Dit is dus wat voorbarig.

… en als je dan op het vliegveld gaat wisselen of pinnen, haal dan niet 10.000 THB maar 9900.
Anders heb je grote kans op een boze taxichauffeur die geen 1000THB kan/wil wisselen.

Niet alleen dat, bijna geen enkele Thai loopt met zoveel cash op zak.Dus, krijg je grote flappen uitgekeerd; meteen wisselen.

Klopt, jij schreef ‘dan kunnen ze m er meteen uithalen’. En zoals ik schreef, dat is helaas niet waar.

Dat schreef ik op 19-9 al. Dus niet ‘meteen’. Wel een paar dagen later. Dus dat 'helaas’is te overzien.Hoe gaat ‘wissen’?