Pilav

Een van de meest lastige Turkse recepten om écht goed te maken! Ik maak meestal het 2e recept omdat dat beter lukt bij mij.

**Pilav
**(2 personen)
1 waterglas rijst
2 waterglazen water
1 bouillonblokje (kip)
Handje sehriye

Boter warm laten worden en de sehriye voorzichtig aanbakken. Rijst wassen tot het water helder is. Rijst bij de sehriye doen en een paar minuten bakken. Water koken en kokend toevoegen samen met bouillonblokje. Proeven, eventueel nog zout toevoegen. Wachten tot het gaat koken, deksel erop en wachten tot al het water opgenomen is. Als al het water weg is (gaatjes in de rijst) vuur uit en met een stuk keukenpapier tussen de deksel en pan nog minimaal kwartier laten staan.

**Pilav ander recept
**1 waterglas rijst
1 waterglas water
boter
1 bouillonblokje (kip)

Rijst in warm water met zout een kwartiertje laten weken. Afgieten en wassen in een zeef tot het water helder is. Stuk boter laten smelten in de pan, kokend water en bouillonblokje toevoegen en rijst toevoegen. Koken tot al het water verdwenen is (gaten in de rijst), dan het vuur uitdoen. Met een stuk keukenpapier tussen de deksel minimaal nog een kwartier laten staan.

http://3.bp.blogspot.com/_SgYnt9RM1B0/RxYXZ2Qvl4I/AAAAAAAAACk/eG88Ijxzz0M/s320/şehriyeli+pilav.JPG

Lekkerrrr…ik gebruik ook kikkererwten erbij… Bruiloftsrijst toch?