wij zijn van plan in augustus naar Cuba te gaan, vliegen in op Holguin, met huurauto naar Santiago en daar o.m. de Pico (misschien ) te beklimmen. Iemand ervaring ermee van welke kant? is Las Cuevas ook een optie? Is dit ook te doen in augustus (onweer?)
hoor graag ervaringen
HIerna willen we via Camaguy door langs Trinidad en Cienfuegos naar Vienales (ook mooi om te wandelen) en dan nog 3 dagen Havanna en 3 dagen Varadero (uitrusten).
Als iemand nog tips heeft… in totaal hebben we 21 dagen
Leuk idee om de Pico Turquino op te gaan. Je kunt dit echter alleen met een gids doen, dat is niet duur een paar CUC per dag, tel een dag of 2 3 afhankelijk van het weer en de omstandigheden en je kunt een mooie klim maken. Aan welke kant durf ik zo niet te zeggen, je moet een gids regelen via een reisorganisatie.
Als je een beetje onderweg bent een dag of 3 uit wil trekken voor Santiago, en datzelfde voor Turquino, Camaguey, Trinidad , Vinales, Havana en Varadero wil doen dan zit je krap met de tijd. Je zou Camaguey en Trinidad beide 2 dagen kunnen doen. De rit vanuit Trinidad terug naar de kant van Havana is wel een flinke. Cienfuegos zou ik eigenlijk overslaan als je toch nog naar Varadero gaat maar je kunt er een stop maken en wellicht kun je in Trinidad een dagje aan het strand liggen. Trinidad en Camaguey zijn vergeleken met Santiago en vooral Havana maar klein maar wel heel gezellig en een stuk relaxter, minder warm, minder drukte etc. In Varadero zou ik het eigenlijk ook maar 2 nachten blijven. De hotels hebben welliswaar goed eten, cocktails en mooi wit zand, maar daar ging je waarschijnlijk niet voor naar Cuba.