Pick-up In Lima

Hallo,

ik ga in mei voor drie maanden naar Peru. Ik wil eerst een maand een cursus spaans gaan volgen in Cuzco. Uit verschillende reacties heb ik opgemaakt dat het niet nodig is om in Nederland al een talenschool te regelen. Kan iemand hier reacties opgeven, of dit wel of niet handig is?

Ik wil sowieso een pick-up regelen in Lima. Heeft iemand hier goede tips voor?

Thanx!
Groetjes Sanne

Hallo Sanne,

Ik heb ook het plan om per mei naar Peru te gaan (en later door naar Chili). Eigenlijk denk ik dat je moet doen waar je je het prettigst bij voelt, in eerste instantie los van wat er kan en wat iets kost.
Zelf heb ik het plan om via JoHo te gaan en alles te laten regelen; dan hoef ik daar niet meer over na te denken. En ik las ook wel ergens dat je het ter plekke kunt regelen maar aan dat soort onzekerheden heb ik gewoon geen zin. Wat je zelf wilt dus!
Succes en wie weet tot ziens dan in Cusco. Groeten, Ingrid

Hai Sanne,

Ook ik ga een talencursus Spaans doen, maar dan in Bolivia. Ik zat met hetzelfde dilemma als jou, wel of niet regelen vanuit hier. Ik heb ervoor gekozen het wel te doen, puur voor mijn eigen ´zekere´gevoel. Het is toch fijn als je daar aankomt dat men ervan af weet dat je komt, van alles is dan al voor je geregeld.

De organisatie www.nbreizen.nl is een ehcte aanrader. Ontzettend enthousiaste mensen, kleinschalig en ze helpen je met van alles! Ze denken echt met je mee, vond ik zelf heel erg prettig!

Veel succes met regelen en geniet ervan!

Groetjes Denise

Hey!!!

Ik ben momenteel in Peru al voor 2 maanden, heb zelf een cursus spaans gevolgd in Guatemala en ook daar ter plekke geregeld, hier is het niet anders er zijn scholen genoeg en als je het terplekke regeld is het soms wel 3x goedkoper. Samen met 4 vrienden van me uit Nederland zijn we 3 weken door het zuiden van Peru gereden met een Hilux pickup-truck 4x4, vanuit Lima-Ica-Nasca- - - - - -Cusco-Puno-etc., 3200km avontuur. Je kunt in Lima terecht bij verschillende verhuurbedrijven maar wij hadden Dollar rent a car, 70$ per dag, benzine kost 3$ per gallon.

Anyway ik ben nog zeker een maand in Lima want ik heb een nieuw paspoort te regelen, wil je meer info of hulp mail dan gerust.

Groetjes Boy

Ik heb inmiddels mijn pick-up in Lima geregeld. Dat vond ik idd wel een relaxed gevoel.
Klinkt gaaf trouwens: die autotour door zuid-peru! Ik ga gewoon met het openbaar vervoer rondreizen; met z’n vieren is het misschien wel te betalen een auto huren, maar in je uppie wordt dat een stukje moeilijker.

Ik heb besloten nog geen talenschool te regelen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat dit makkelijk daar te regelen is en dat het veel goedkoper is. Ik wil rond hemelvaart (20 mei) de inca trail gaan doen.

I.i.g. bedankt voor de reacties!!
Grtjs Sanne

20 mei ?
misschien een regenjas dan. :smiley: