Phuket begin december: wateroverlast?

Begin december verblijven mijn vriendin en ik in Phuket, nabij Naiharn beach om precies te zijn.

Ik lees de verschrikkelijk berichten over de wateroverlast, dus we maken ons een beetje zorgen.
Het duurt nog wel een maand, voordat we in Phuket zijn. We vertrekken de 16e nov en verblijven eerst een tijd in Chiang Mai, vervolgens Vietnam en afsluiten in Phuket.

Ik hoor graag wat advies/tips om de hoogte te blijven van ervaren thailand reizigers!

Alvast bedankt.

**Klimaat Zuid-Thailand
Doordat het zuiden van Thailand erg groot is, is de regentijd niet op elke plaats op dezelfde tijd. Om te zien waar je wel en niet heen moet gaan in een bepaalde periode hebben we een overzicht gemaakt. Hierin wordt weergegeven in welke periodes welke eilandjes het best te bereizen zijn. **
We onderscheiden drie delen in Zuid-Thailand. Dit zijn regio Phuket, regio Trang en regio Samui. Hieronder kan je per regio zien welke eilandjes hiertoe behoren en in welke tijd je hier het beste heen kan gaan.
****Regio Phuket ****
**Hier vallen o.a. de volgende eilanden onder: Phuket, Ko Racha, Ko Yao, Ko Lone, Ko Phi Phi. **
Best reistijd: november tot en met april
Redelijke reistijd: juli en augustus
Minder goede reistijd: mei-juni en september-oktober
In de regio Phuket kan je spreken van 2 regentijden. De maanden waarin de meeste neerslag valt zijn de maanden mei tot en met juni en september tot en met oktober. De droge periode loopt van november tot april. Met als warmste maanden april en mei. De temperatuur kan dan oplopen tot 35 graden. In de maanden juli en augustus is het nog goed toeven op Phuket. De kans op zon of regen (zie foto) is ongeveer 50%. Wij raden reizen naar Phuket in de regentijd niet af omdat dan ook zeer aangenaam zijn en het vaak niet de hele dag regent

1 like

Geen enkel probleem, ook nu niet.

1 like