Backpacken Eind augustus/September

Hallo allemaal,

Ik wil de laatste week augustus voor 3 weken naar thailand om te gaan backpacken. Ik ben vorig jaar een week in Thailand voor mijn werk geweest, en dat beviel me heel goed. We zijn van plan om te beginnen in Bangkok, dan door naar het noorden richting Chiang mai. Daarna willen we richting het zuiden, koh samui, koh phangan en dan weer door naar Phuket krabi etc. Nu lees ik zoveel verschillende berichten over het weer op internet. Ook dat je in de omgeving van phuket dan niet kunt zwemmen in de zee??? hier door begin ik toch een beetje te twijfelen. Ik weet dat het natuurlijk ook regenseizoen is maar zijn er hier reizigers die ervaring met deze bestemmingen hebben eind aug/begin september?

Alvast bedankt!

Hoi!

In aug-sept zal het idd regenseizoen zijn. Meestal is dat een flinke bui op een dag maar verder niet heel hindelijk, gewoon een lekker restaurantje opzoeken en na een tijdje is het weer droog. Je kunt natuurlijk pecht hebben en de hele dag regen hebben, maar tis mij nog niet overkomen in die periode.
Phuket benik bij een van de rustige baaien (qua aantallen mensen dan) geweest en daar kun je prima op het strand liggen, maar de zee is niet zoals op de eilanden idd. Je kun er best in, maar de golven zijn er wat hoger, beetje golven om op te surfen zeg maar. Afkoelen kan dus wel, maar lekker rustig dobberen niet.

Ga lekker genieten!
Als alternatief…van Krabi kun je makkelijk naar Koh Phiphi…

Bedankt voor je antwoord! Dus bij de eilanden zoals phiphi kun je wel gewoon lekker genieten van het mooie water in die periode? Ik ben ook niet van plan om echt op phuket te verblijven. Ik ga liever vanaf pkuket richting krabi,phiphi en railey beach!

Het weer weet ik niet precies voor Phiphi, maar ik ben op koh tao geweest in die periode, dat was toen zoals beschreven.
Op Phiphi waren wij in okt, maar anderen weten dat vast wel.
Phiphi heeft hele mooie strandjes!
Wij zijn wel meteen gevlucht van de aankomst plek…veeeeeeeeeel te druk, maar als je een hoekje van het eiland omvaart dan zijn er hele leuke strandjes!
Als je van drukte, herrie tot laat en stappen houdt, prima vertoeven daar…Voor ieder wat wils en mooooie strandjes!

Ook een dag-snorkeltour naar baboo island, shark point, monkey beach en the beach helemaal leuk!
Vooral Baboo beach…Probeer er een half dagje heen te gaan en niet een uurtje in een tour…!! Hoe wit kan strand zijn!!!:vak02: