Komende zomer gaan wij naar Vietnam en willen graag ook naar Phu Quoc. Echter ik lees tegenstrijdige berichten vwbt het weer in juli. Wordt veelal geadviseerd in deze periode (storm,regen) juist niet te gaan? Iemand ervaring en of mogelijk andere tip om ergens paar dagen lekker te relaxen (bounty :-)?
Ik ben dit jaar in juli in Vietnam geweest en had het wel op de planning staan, maar door de weerberichten op korte termijn toch maar niet gedaan.
Als je flexibel bent kan je het wel proberen, maar als je langer van tevoren al dingen vast wil/moet liggen zou ik er zelf ook een beetje huiverig voor zijn…
Ik zelf ben nog niet in Vietnam geweest, maar heb een reis geboekt voor Juli en eindig mijn laatste 4 dagen op Phu Quoc. In verhouding met bijv. de thaise eilanden is de kans op slecht weer even groot en hoeveel mensen gaan daar wel niet heen in de zomermaanden. Het is een bepaald risico dat je neemt maar koud zal het nooit zijn.
Ik ga iig uit van mooi weer!
Op een deel van de Thaise eilanden is het geen regenseizoen in juli, dus dat is niet helemaal waar. Maar koud zal het inderdaad niet zijn!
Hallo A,
De positieve instelling van Matthijs spreekt me wel aan, en ik had geen beter antwoord kunnen geven.
Juli valt nu eenmaal in het regenseizoen, maar het regent niet elke dag; of met geluk in jouw periode helemaal niet.
Je kan natuurlijk altijd uitwijken naar een andere regio, mits je flexibel bent, dan is het idee van LisArt iets om over na te denken.
gr.
Ton.
Hallo,
Wij zijn afgelopen juli 4 dagen in Phu Quoc geweest.
Wij hebben veel regen gehad. Koud is er niet, maar dan ben je wel snel uitgekeken.
Je gaat dan ook niet zo gauw uitstapjes doen, er zijn veel boot tripjes, maar dat ga je ook niet doen met regen.