Phoenix hotel Yogyakarta

Heeft iemand ervaring met dit hotel?
Het ziet er wel erg mooi uit maar ligt het een beetje centraal?
Kan ik vanaf hier makkelijk een tour naar de Borobudur boeken?
Of is het slimmer om een taxi aan te houden en ons daar heen te laten rijden?

Schitterend hotel!een aanrader! Als je bij receptie vraagt of ze de trip kunnen regelen, doen ze het vast wel of zullen je een goed advies geven.
Met de betjak ben je in een kwartier in het centrum. Wel eerst aan het hotel vragen wat de kosten zijn. De vorige keer droegen ze een trui van het hotel.
Als je het hun vraagt, wachten ze op je om je weer terug naar het hotel te brengen.

Groet
Paul

Ben net een dag terug van de Phoenix. Mooi hotel, het ontbijt is het uitgebreidste wat ik meegemaakt heb. Nadeel vond ik de ligging, te ver weg van b.v. Prawirotamanstreet. Mijn voorkeur is de Village Inn. Je kunt het beste een auto voor een dag huren en aan je bezoek aan de Borobudur meer vast knopen die dag. De prijs is bijna hetzelfde. Wat de becaks van de Phoenix betreft, ze hebben inderdaad soms een trui van het hotel aan. Ook zijn de becaks goud geschilderd. Dit houdt niet in dat ze onder de verantwoording van het hotel vallen. Wo en do hadden ze een trui van de Bakpia bakkerij aan. Verder wachtten alle becaks op je ook als je zegt dat hoeft niet. Ik heb er 2 dus ken de meeste ins en outs van ze, maar nooit alle! Vorige week was er b.v. niets te doen en is het armoede. Dan is een paar uur wachtten beter dan weer op zoek moeten naar klandizie. Een enkeltje is ongeveer 40.000.