Phnom Penh En Siem Reap

Wij zijn in 2009 geweest en vonden het PRACHTIG! misschien hebben jullie wat aan onze verhalen en vooral ook de foto’s. Kijk op ons log:
http://www.larsenlinda.com/2009/07/dag-16-cu-chi-tunnels-dag-17-en-18.html en
http://www.larsenlinda.com/2009/07/dag-22-de-tempels-van-angkor.html

1 like

Wij kunnen er nog niet over oordelen. Wij gaan in 2012 via Thailand, Laos en Vietnam naar Cambodja. We kijken er naar uit en zullen zeker om adviezen en tips vragen.

Hmmm, sommige teksten onder de foto’s bij Angkor zouden wel wat minder mogen…:slapen:

@Gumsel: wat praat jij neerbuigend over Aziaten… wat ga je in Azië zoeken als je zo over aziaten denkt? Wanneer deze mensen samen drommen voor de tempels om die te fotograferen, dan gaat dat om hun cultuur en dan mogen ze daar de tijd voor nemen. Of denk je dat die tempels gebouwd zijn voor de westerse toerist? Komaan zeg…

Joh GUMSEL ( domendommer), na het lezen van je commentaar bij de foto’s van de tempels van Ankor heb je geoown geen zin meer om verder te lezen. Je hebt het over domme Aziaten, klote Aziaten. Waarom, echt zonde hoor dat je zoiets post! Waarom reis in godsnaam naar dat klote Azie waar het stikt van de volgens jou domme Aziaten. Denk na en blijf gewoon lekker in Nederland ofzo! De wereld zit echt niet te wachten op mensen zoals jij. Oh, en be a man en reageer gewoon op eerdere feedback die je hebt gehad.

1 like

Het is een feit dat de mensen in Cambodja niet erg snugger zijn om me maar netjes uit te drukken, maar om er als toerist op neer te kijken is een beetje raar maargoed moet zeggen dat ik me er niet erg aan stoor,

het doet me goed om te weten dat die waarschijnlijk niet meer trugkomt.

Oh, dus als expat zijnde mag je er wel op neer kijken?
Het is maar goed dat wij Nederlanders zo beschaafd en ontwikkeld zijn kan de rest van de wereld wat van leren, niet waar!

Wat een verspilling van energie dit eigenlijk!

Door te zeggen zoals het is, wil niet zeggen dat ik op ze neer kijk!!!

30 jaar geleden is iedereen vermoord met enig sinds een beetje verstand, dus de leraren van nu op de scholen hier hebben eigenlijk weinig tot geen opleiding genoten, daar zie ik de gevolgen van hier in de stad.

Ook de regering is natuurlijk van geen enkel onderwezen niveau en de fouten die hun nu maken zal Cambodja hard raken in de toekomst.
doelend op de verkoop van al hun grondstoffen en land aan het buitenland, verkoop van Angkor Wat en the killing fields, in de toekomst zal er weinig geld te verdienen zijn voor de regering op deze manier.
De regering word oud en zijn nu bezig met hun eigen zakken te vullen, diezelfde regering lijkt soms niet te willen dat de bevolking slimmer word als je het nieuws volgt en wat er elke dag hier op tv word verteld aan hun.

Ik kan je verschillende voorbeelden geven maar dat ga ik hier niet doen.

En het klinkt misschien raar maar al die aspecten in dit land plus de vriendelijkheid van de bevolking maakt dit land zo`n geweldig land.

Maar die dingen zie je normaal niet als toerist en heb je ook weinig mee te maken als je soms niet afhankelijk bent van de bevolking hier, daarom vond ik zijn reacties raar.

Hoe dom kun je zijn als je niet begrijpt dat die …Aziaten al dit moois hebben gemaakt.

Wij zijn vorig jaar naar Cambodja geweest.
De grensovertocht - we reisden met een minibus van Bangkok naar de grens - was niet zo simpel.
Maar Siem Reap is een echte aanrader.
Angkor Wat zeker voor herhaling vatbaar. Schitterend, wondermooi.

Pnom Penh zouden we niet (meer) bezoeken.
Wel ontzettend erg wat daar gebeurd is en beklijvend. Zo’n tragedie zou nergens mogen gebeuren, maar blijkbaar zijn sommige mensen nog geen sikkepit slimmer …