Ik ben me aan het orienteren om op Curacao te gaan wonen. Zoals veel van ons hier op de site. Ik heb veel info kunnen vinden. Maar ik heb nog een vraag.
Ik heb sinds een jaar een peugeot 307. Rijden er op Curacao peugeot’s rond, en zo ja, zijn ze gemakkelijk in onderhoud daar (reparaties etc).
Er rijden wel wat Peugeots rond op het eiland en Tauro Motors is de officiële importeur.
Omdat onderdelen altijd een probleem is zou ik gewoon met hen contact opnemen, vragen of ze eventueel aan de onderdelen kunnen komen en dan kun je daarna besluiten wat je gaat doen.
Verschepen van je auto is wel heel duur hoor. Ik wilde mijn Cinquecento ook verschepen en dat was ontzettend duur en ook het inklaren was duur. En in Cura hebben ze geen Fiats dus als er dan iets mis is met je auto … Dus ik heb maar besloten mijn autootje hier te verkopen (met pijn in mijn hart!) en op Cura een oud barreltje terug te kopen.
Als je auto in nederland langer dan 1 jaa rop jou naam staat, kun je hem met je evt. inboedel verschepen als vracht. Kost geen drol extra…
Is natuurlijk niet iets wat je wilt horen als je auto al verkocht is…
Nou ik verscheep geen inboedel … ik heb 1 doos als pakketpost verzonden en verder verschepen we niets. Dus dat betekent dat we er een deel van een pallet voor moeten huren en dat is heel erg duur. Maar het belangrijkste nadeel vind ik dat je geen Fiat op het eiland hebt dus als er iets mis is met de auto dan moet je allerlei dure onderdelen laten komen uit USA. Dus ik heb met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn auto hahah … ik heb hem aan mijn collega verkocht en ik heb onbetaald verlof gekregen dus over een jaar zie ik mijn karretje weer Hihi … maar dank voor je reactie!