hallo ,
wij gaan volgen jaar een maand reizen en we hebben een tussen stop in kuala lumpur voor 5 dagen.
Wij willen graag naar de petronas towers nou hebben wij begrepen dat je daar entree kaartjes voor nodig hebt en dat er per dag ook maar een bepaalt aantal bezoekers op mogen? nou is mijn vraag kunnen we vanuit nederland entree kaartjes bestellen of moeten we het daar regelen en wat zijn eventueel de kosten daar voor? alvast bedankt voor u reactie.:zon02:
Hoi hoi,
Ik ben daar 5 jaar geleden geweest. Je kon toen geen kaartjes kopen, je moest om 8 uur bij de toren zijn en dan krijg je een kaartje mits ze der nog zijn. Op het kaartje staat hoelaat je naar boven mag, dus het kan zijn dat je om 16 uur terug moet komen.
Ik ben zelf niet in de petronastower geweest. Het nadeel van de petronastower is dat je er dus om 8 uur moet staan en je mag dan tot de brug, halverwege de toren. Daar wordt je op toegelaten en een paar minuten later moet je weer doorschuiven voor de volgende groep.
Ik ben daarentegen in de tv-toren geweest, daar moet je wel voor betalen. Toen iets van 15 euro dacht ik. Daarin mag je een stuk hoger en je kan de petronas tower zien en dat is wel een heel mooi gebouw. Vanaf de petronastower kan je naar de tv toren kijken, maar die is niet bijzonder. En je wordt ook niet na een paar minuten weggestuurd, ook wel fijn.
Verder heeft KL nog de Chinese buurt die wel leuk is om doorheen te lopen en door de overdekte markt te lopen.
Er is ook nog een grot in buurt, waar eens per jaar een festival plaatsvind.
Of een dagje naar de nederlandse vesting in Melaka.
Have fun
Ik bedoel 5 euro ![]()
Hey,
Ik ben ongeveer in mei van dit jaar in Petronas towers geweest.
Kaartjes zijn enkel te verkrijgen de dag zelf als je naar boven wil gaan.
Je kan het uur kiezen indien er nog plaats is .
Ik denk dat de kassa opengaat rond 8uur in de morgen ,ik stond er al aan te schuiven van 6.45u en was bij de eerste die daar stonden. Laat u niets wijsmaken dat je via via aan kaarten kunt geraken. Stuur desnoods mail naar petronas towers en die sturen je al de nodige info ,zo heb ik het ook gedaan. Prijs 50RM per persoon
Je mag nu als eerste stop naar de brug tussen de 2 torens ,maar sinds een tijdje kan je nu ook helemaal mee naar de top van één van de 2torens. Ik ben tegen avond geweest en was fantastisch , maar je moet voor jezelf kiezen wat het leukste is? Je kan ook nog naar de andere ‘Menara’ tv-toren(prijs 20RM per persoon) op ander moment van de dag natuurlijk. Indien je nog info nodig hebt vraag je het maar.
Hi
Begin 2008 was ik om 07.35 uur bij de torens om in de rij te gaan zitten/staan voor de gratis kaartjes. Het loket ging om 08.30 uur open en om 09.15 uur kon ik met de snelle lift naar boven tot de 42e verdieping. Hoger mocht ik niet.
ChinaTown in KL vind ik niet echt interessant maar Malakka zeker wel. Echt een heel aangename stad met een fraai oud centrum.
Groet, Martin