Ik bewaar al mijn spaargeld in sterk verouderde Argentijnse peso’s, in een kistje onder mijn bed.
Hoi Annoeck,
Ben je je Argentijnse pesos al kwijt? Ik heb anders wel interesse.
Menno
heb je peso’s over en woon je in of rondom Amsterdam? Dan neem ik ze van je over tegen de huidige euroblue-koers: http://dolarblue.net
Na vakantie in zuid-amerika teruggekomen met argentijnse pesos, niet wetende dat deze in Nederland niet omgewisseld kunnen worden. Gaat om 1300 pesos, in 13 biljetten van 100 pesos. Zijn in argentinie uit geldautomaat afkomstig en van goede kwaliteit. Dagwaarde is Eur 195,00 maar gaan weg tegen elk aannemelijk bod.
Ik bied 100 euro
Pffff, nooit Pesos meenemen… Zijn niks meer waard met die President…
de euroblue is nu 9,5 peso, tel maar uit hoeveel dat waar is. Helaas ligt de dagwaarde veel lager dan wat je vraagt.
Hallo allemaal, ben net terug uit Argentinië en ook te veel pesos mee terug. Ik ben bereid ze van de hand te doen voor een wisselkoers van 1:7 (de bank rekent 1:6.65 en 2,25 euro per opname uit een pinautomaat van max 1000 pesos)
Stuur me een berichtje als je geinteresseerd bent, ik woon in Amsterdam.
Heb interesse voor peso’s maar dan gewoon voor de koers van de euroblue: momenteel is dit 10,20 peso’s voor een euro. Ik woon in Amsterdam.
1:7? Hahahahahaha, good luck! lol2
(Je bezorgt me wel gelijk een goed humeur op de dinsdagmorgen, dank en uiteraard succes met de verkoop)
Hoi nl2ar, kun je me vertellen waar je die koers vindt? Als ik het googel, kom ik op http://www.beleggen.nl/argentijnse_peso, waar dus een koers staat van 6.710
Niet lullig bedoeld hoor FUS, maar euros (en vooral dollars) leveren in Argentinie véél meer op dan de officiële wisselkoers, omdat Argentijnen bijna geen mogelijkheden meer hebben om aan vreemde valuta te komen. De zwarte markt tiert dus welig en vandaar de “blue” wisselkoers (zie ook de link van nl2ar). Als je als buitenlander dus dollars of euros meeneemt kan je daarmee bijvoorbeeld in restaurants betalen en krijg je een veel betere koers dan jouw voorstel van 7 pesos voor 1 euro
Inderdaad, Flipsen heeft gelijk, eindelijk wordt Argentinie langzamerhand betaalbaar (hoewel, echt goedkoop is Argentinie helaas niet) dankzij de blue. Nu maar hopen dat de inflatie afgeremd wordt!
Hoi FUS,
ik weet niet of je wel eens in Antwerpen komt, maar daar wisselen ze nog Pesos om voor een redelijke koers. Ik heb mijn Pesos ongeveer twee weken geleden omgewisseld voor 7.60. Weet natuurlijk niet wat ze nu geven maar altijd beter dan 10.20 pesos voor 1 euro.
Let wel op dat er nooit een win win situatie is als je je pesos omwisselt met iemand voor de wisselkoers van dolarbleu. Maar de 1:7 die jij wilt is wel heel weinig en zul je ze niet snel voor kwijtraken.
Ze zijn inmiddels weg.
Aangezien er veel topics worden geopend door mensen die pesos hebben overgehouden van hun vakantie en er in Nederland of Belgie achterkomen dat ze bijna niet te wisselen zijn, in dit topic kun je ze aanbieden. Hou er rekening mee dat een peso in euros of dollars bijna niets waard is, dus als je voor de officiële koers wil verkopen kan je het wel vergeten lol2
Meld ook even in dit topic als je ze al verkocht hebt, wel zo handig om onnodige reacties te voorkomen.
Heb nog briefje van 1000 peso’s is dit nog wat waard.
Heb nog een briefje van 1000 peso s is dit nog wat
Misschien dat een verzamelaar er nog een euro voor over heeft, maar het is in Argentinie niet meer geldig nee