:lol: hallo,
ik ga met school eind februari 2004 naar Peru, een project dat is opgestart door Edukans (Going Global).
Met dit project konden alle middelbare Christelijke scholen in heel Nederland zich aanmelden en 1 of 2 leerlingen mee laten gaan…
daar ben ik dus van mijn school 1 van… samen met een jongen van een andere locatie van mijn scholgengemeenschap, en nog 38 andere kinderen,
mijn vraag is,… kan iemand mij meer informatie geven over vaccinaties e.d waar de overstap is… ik heb nog nooit eerder gevlogen, en moet gelijk heel lang vliegen… alle tips e.d zijn van harte welkom!!
de overstap zal afhangen van de maatschappij waar je mee vliegt. Vraag je reisbureau.
Malariaprophylaxe zou enkel voor het lager gelegen oerwoudgebied zijn maar de kans op malaria in dit deel van de wereld is uiterst gering.
W.b vaccinaties is niks verplicht behalve als je diep het oerwoud in zou willen gaan en de grens met brazilie over wilt steken(gele koorts). Voor de vrijwillge vaccinaties als typhus, tetanus etc ga je naar je huisarts. De enige vaccinatie die de huisarts je waarschijnlijk niet zal kunnen geven is gele koorts maar hij kan je wel vertellen waar de dichtsbijzijnde GGD (oa) is waar ze die verstrekken.
Enne, laat je niet gek maken door verhalen over alle mogelijke ziektes … Ok, alles kán maar aan de andere kant heb ik er vele jaren doorgebracht met behalve de gele koorts inenting(is 10 jaar geldig) geen verdere vaccinaties en zonder malariatabletten te slikken en ben nooit ziek geweest. Gezond verstand ter plekke doet ook veel.
Aan jou de keus.