Peru of Peru met andere landen?

Aankomende zomer willen mijn vriendin en ik een reis maken naar Zuid-Amerika.

We willen heel graag naar Peru gaan. Nu zijn er heel veel reizen naar Peru te vinden en ook heel veel reizen die een combinatie aanbieden tussen Peru en andere landen.

We willen ongeveer 3,5 week gaan (kan iets meer, maar ook minder zijn).

Wat moeten we doen Peru of ook andere landen als:

• Chili
  • Bolivia
  • Equador
  • Paaseiland (is ook Chili)

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, suggesties voor mooie groepsreizen zijn ook altijd welkom.

Ik heb geen ervaring met groepsreizen (alleen met zelfstandig reizen), maar kan je wel vertellen dat de Salar de Uyuni in Bolivia echt supermooi en uniek is. En ook het noorden van Chili (San Pedro de Atacama, El Tatio geisers) zijn mooi. Sommige reizen combineren Peru met Bolivia en noord-Chili.

Maar ik denk zelf dat een combi van Peru met de rest van Chili wel erg veel reizen is… Chili heeft zo’n ondhandige vorm. Of je zou een stuk moeten vliegen. Chili is denk ik mooier te combineren met Argentinië.
Ook is Chili wat duurder, en iets westerser. En in onze zomer is het daar winter, dus in het zuiden van Chili is het dan heel koud.

Ecuador ben ik niet geweest maar ik vraag me af het echt veel toevoegt aan Peru… je kunt dan misschien beter wat meer tijd in Peru doorbrengen zodat je daar meer kunt zien of wat meer kunt relaxen op dezelfde plek.

Succes met de keuzes.

Het hangt vooral af van de manier van reizen waar jullie van houden. Wil je een beetje de tijd hebben om alles te zien en wil je af en toe ergens 2, 3 of 4 dagen blijven, dan is alleen Peru genoeg om je 3,5 week bezig te houden: paar dagen Lima, ruim een week omgeving Cusco, een paar dagen Arequipa, een paar dagen Colca cañon, een krap weekje regenwoud en dan zit je al op ruim 3 weken.
(Of neem het Noorden ook nog mee, met Trujillo en Cajamarca.)
Heb je geen zin in Cusco of geen zin in het regenwoud (of houden jullie van zoveel mogelijk zien in zo kort mogelijke tijd), dan is er wel iets voor te zeggen om te combineren met andere landen.
Combineren met Chili of Bolivia ligt voor de hand (maar wil je zo veel mogelijk heel verschillende landen zien, dan zijn Argentinië en Brazilië natuurlijk ook goede opties).
Een overzicht van bijna alle reizen, ook die met andere landen, vind je op www.reisinfoperu.nl

Galapagos al overwogen? (heaven on earth)
Ook andere delen van Ecuador zijn schitterrend en voegen zeker wat toe. Maar goed alle andere landen natuurlijk ook.

Succes met de voorpret…