Ik ben op dit moment een reis aan het plannen naar de volgende landen; Peru, Chili, Mexico, Argentinie en eventueel nog andere bestemmingen!
Ik woon en werk nu al een tijdje in Spanje, wat me heel erg goed bevalt maar toch wil ik heel graag meer zien, me nuttig maken en een tijdje gaan reizen!!
Ik wil graag over 3 maanden vertrekken om als eerst een paar maanden een vrijwilligersproject te gaan doen. Mijn voorkeur gaat uit naar Peru, om daar eerst een paar maanden te werken en dan verder te gaan reizen.
Ik kom al super veel informatie tegen op internet, via vrienden en familie en op mijn werk. Maar ik zou graag willen weten of er ex-vrijwilligers en backpackers nog wat goede tips kunnen geven over o.a.;
De duur van een vrijwilligersproject; Er wordt geadviseerd een paar maanden op 1 plek te blijven. Wordt dit ook zo ervaren?
Ik wil het liefst nog niet vastleggen wat ik na die 1e maanden ga doen.
maar financieel en topografisch gezien, Kan iemand me daar tips in geven?
En eigenlijk sta ik open voor alle nuttige informatie en/of tips:)
Allemaal hele mooie landen om naar toe te gaan, maar je vergeet het mooiste land van zuid- amerika: Ecuador. met de mooiste stranden, inca riunes, watervallen, de amazone en niet te vergeten Galapagos.
De beste plek om te starten met de Zuid-amerika reis: Ecuador - Peru - Chile - Argentina en als laatste Mexico.
Wij kunnen je adviseren over reizen in ecuador en een plan opstellen met de bijbehorende kosten.
Ook voor Galapagos kunnen we helpen met de beste opties.
Wij adviseren een periode van 2 maanden vrijwilligerswerk en daarna 1 maand reizen in Ecuador. Ecuador is een relatief klein land waarbij je elke plek in een weekend kunt bezoeken.
Wil je meer weten over Ecuador en onze stichting kijk dan op http://www.vrijwilligersecuador.nl
of mail je vragen naar info@vrijwilligersecuador.nl
Hoi Judith,
Ik heb onlangs 3 maanden in Iquitos (vlak bij de Amazone jungle), Peru vrijwilligerswerk gedaan voor een kleinschalige nederlandse stichting geleid door 2 nederlandse vrouwen. Het betreft educatieve projecten. Kosten voor de vrijwilliger: reis- en verblijf. Kijk op www.elmanguare.nl
Ik vond 3 maanden een goede periode. Succes! Marita