Peru met kinderen

Hoi,

Tijdens de zomermaanden in 2017 zouden wij 6 tot 8 weken doorheen Peru en Bolivia willen trekken met onze kinderen.
Zij zullen dan 11, 10 en 8 jaar zijn.

O.a. dankzij dit forum heb ik al heel wat informatie gevonden, maar over reizen met kinderen valt er niet zo heel veel te lezen.
Via google al wel enkele reisverslagen gelezen, maar meestal wordt er gereisd met 1 of 2 kinderen.

We willen ons niet al te veel vastpinnen en behalve de eerste overnachtingen in Lima en Machu Picchu niets op voorhand vastleggen. Op die manier kunnen we kijken waar de kinderen het meeste van genieten en de activiteiten daaraan aanpassen.
Hierbij hebben we wel enkele praktische vragen:

  • Kan je tijdens het hoogseizoen makkelijk ter plaatse ho(s)tels vinden voor 5 personen?
  • Zijn er vaak familiekamers ter beschikking?
  • Hebben kinderen kortingen op openbaar vervoer of sites?

Graag willen we ook minstens één trekking ondernemen, al dan niet naar Machu Picchu. Onze kinderen hebben best wel wat wandelervaring (Alpen, Pyreneeën) en kamperen heel graag. Is het doenbaar om zelf zo’n tocht te organiseren (bv Lares) of kunnen we toch maar beter beroep doen op een organisatie? We zitten er zelf niet mee in om tent, slaap- en eetgerief mee te nemen.
Het nadeel is dan natuurlijk wel dat we de hele vakantie hiermee moeten sleuren. Of kan je dit makkelijk huren?

Graag jullie reacties.

Groetjes,
Kristien

Beste Kristien,
Wat leuk dat jullie met het hele gezin gaan rondreizen! Het is inderdaad een goed idee om voor Lima en Machu Picchu op voorhand te boeken. Op de meeste plekken kun je wel een hotel vinden voor met zijn 5-en, maar je zult misschien iets langer moeten zoeken… En dat is niet altijd leuk natuurlijk. Ik weet niet goed of er veel familiekamers beschikbaar zijn, maar mogelijk wel dorm-rooms van 5 personen waar je met het gezin in zou kunnen slapen. We kunnen in hotel Amaru wel een 5-persoonskamer voor jullie regelen of een 2-persoons en een 3-persoonskamer.
De toegang voor de sites in de omgeving van Cusco zijn gratis voor kinderen tot 9 en bijna de helft van de prijs voor kinderen tussen de 10 en 17 jaar. En als jullie een leuke tour naar Machu Picchu zoeken, kijk dan eens op onze website: Jungle Trail naar Machu Picchu
Natuurlijk kunnen we een groepskorting bieden voor jullie als familie.

Groetjes, Marit

1 like

Beste Kristien,

Marit gaf je reeds heel wat nuttige info. Wat ik nog wou toevoegen is dat je sowieso best een trektocht regelt en niet zelf organiseert.
Zeker met kinderen raad ik dit niet aan. Als gezin zullen jullie inderdaad overal wel van een korting kunnen genieten (ook bij ons ;-)).

Wij organiseerden vorige maand nog een drieweekse rondreis voor twee gezinnen waarvan het jongste kind ook 8 jaar oud was!
Dus alles kan zeker.

Een hotel vinden voor vijf personen tijdens het hoogseizoen is inderdaad niet zo fijn.
Je zal vast enkele hotels moeten doen alvorens plaats te vinden en dan heb je bijgevolg ook minder keuze.
Maar een slaapplaats vind je altijd wel!

Succes met het organiseren van jullie reis,
Valérie

1 like