We willen in de zomervakantie drie weken naar Peru, samen met onze kinderen van 4 en 7 jaar. In eerste instantie met een reisorganisatie, maar die raden dat af met zulke kleine kinderen vanwege de lange reisdagen en de hoogte. Wie heeft er ervaring met kleine kinderen door Peru reizen?
Alvast bedankt!
groet, Sandra
Het gebeurt niet vaak maar ik heb wel ouders met kinderen van die leeftijd zien rondreizen in Peru. Individueel op reis. Als de kinderen normaal gezond zijn en de ouders normaal aandacht aan ze besteden en in hun reisprogramma ermee rekening houden, zie ik geen probleem. Ook de hoogte niet, als je maar de juiste maatregelen neemt.
Een klein bezwaar zou kunnen zijn dat je in het hoogseizoen de reis wilt maken en dat je niet elke avond zo een-twee-drie een kamer vindt voor jullie vieren, terwijl de kinderen moe zijn en misschien gaan zeuren. Overigens zijn de bescheidener hostels in Peru vaak wel inschikkelijk.
Ik kan me voorstellen dat een reisorganisatie niet zo happig is, want de reisdagen zijn vaak inderdaad lang voor kinderen van vier en zeven jaar, terwijl ze tegelijkertijd waarschijnlijk de enige kinderen zullen zijn. Bovendien als een kind bijvoorbeeld diarrhee krijgt kan dat een belasting voor de groep worden.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
1 like
Dag Hendrik!
Dank voor je reactie!
We gaan in de eerste instantie omdat een vriendin van mij in Lima werkt en woont. We kunnen daar dan ook een tijdje verblijven. Het lijkt me echter leuker om dan ook wat van het land te bekijken. Dat kunnen we gerust in ons eigen tempo zien.
Macchu Piccu zou ik graag willen zien, maar dat is dan weer een lange reis vanaf Lima. Is de busreis een beetje te doen, of toch maar vliegen?
Verder wil mijn zoon vnl insecten en dieren bekijken, hij is een echte onderzoeker. Ik wil niet met hen de jungle in. Is er een alternatief in de buurt?
Wat is nog meer een aanrader om echt te gaan bekijken?
groet, Sandra
Wat ik wel heb gezien is dat men aan begin en eind van de reis bij de kennissen verblijft en er tussen door naar Cusco/MachuPicchu gaat. Ik zou je dan wel willen aanraden om te vliegen. Star Peru en Peruvian Airlines zijn redelijk in prijs. LAN en TACA zijn erg duur. En wacht niet te lang met boeken, want als je laat boekt zullen de goedkope tickets eruit zijn. Ik zou dan in Cusco en omgeving blijven. Er is daar veel meer te zien dan Machu Picchu alleen. Eventueel zou je een of twee nachten in Aguas Calientes door kunnen brengen als onderdeel van de reis naar Machu Picchu. Men reist niet vaak met jonge kinderen naar en door Peru en als men het doet dan heeft men een speciale reden, zoals jullie die ook hebben. Of men heeft heel veel tijd (maanden) en reist rustig van plek naar plek. Maar jullie hebben niet veel tijd. Succes ermee.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
1 like
Dank HendrikHerman!
We zullen het eens goed overwegen. Mocht het niet haalbaar zijn voor nu, dan stellen we het een paar jaar uit. Mijn vriendin zit daar nog wel een tijdje. Zal de tips onthouden! Nogmaals bedankt!!!
groet, Sandra
Enorm veel threads met vragen & antwoorden over dit onderwerp:
1 like
Dag Cecile!
Bedankt voor je link, ga meteen even kijken!
groet, Sandra