met 2 kinderen naar Peru

Wij zijn ons aan het orienteren om in juli/augustus met ons gezin voor 3 weken naar Peru te gaan.
Ik heb op dit forum nog niets kunnen vinden over reizen met kinderen in Peru.
Mijn dochters zijn 11 en 13 jaar oud.
Kan iemand ons tips geven wat zeker de moeite waard is om te bezoeken/doen in Peru met kinderen.
Verder zin alle tips welkom wat betreft het reizen met kinderen
Alvast bedankt, groetjes Marjolein en Ron

Klik HIER
en HIER
en HIER.

Hallo Marjolein en Ron,
Het ligt er maar net aan waar de interesses van jullie kinderen liggen. De jeugd hier spreekt vaak nog niet veel Engels en 11 en 13 is nog te jong om uit te gaan (kinderdisco’s ben ik hier (in Lima) nog maar 1 keer tegengekomen). Maar als jullie kids van natuur en/of geschiedenis houden dan is dit zeker een prachtig land.
Ik heb zelf op een gegeven moment een groep gehad met 5 kinderen (13, 15, 16, 17 en 20) en die konden erg goed met elkaar opschieten en hebben ontzettend genoten van de pracht van het land. Muziek aan en denderen met die bus, genietend van de uitzichten. 's Avonds vaak kaart spelletjes gedaan (zelfs op grote hoogte, binnen, in de vrieskou op de Salar de Uyuni in Bolivia, bij kaarslicht. En flink lol hoor!
Het is echt maar net of jullie kinderen het gewend zijn om met elkaar op te trekken, van spelletjes spelen houden en van natuur/geschiedenis (Peru is toch wel voornamelijk bekend vanwege de Inka’s (Machu Picchu) en haar natuur). Ook is er uiteraard genoeg te doen zoals raften, paardrijden, wandelen, boottochten, mountainbiken, quadbiken, noem het maar op!
Als jullie nog meer vragen hebben wees dan niet bang ze te vragen, ik lees bijna dagelijks m’n mail.
Groeten vanuit Lima
Mike

Ik heb niet de indruk dat ze de antwoorden nog lezen…

Zou kunnen maar ik heb 't gisteravond pas gepost en dat was rond 11 uur Peruaanse tijd dus rond 6 uur 's ochtends Nederlandse tijd :wink:

Mijn antwoord waarvoor ik allerlei handige links speciaal had opgezocht, heb ik vorige week al gepost maar geen reactie…

Agh, we hebben weer ons best gedaan, toch? :smiley:

Stegron heeft geen reactie in het vooruitzicht gesteld. Dus waar wacht je op? En er zullen toch ook wel andere lezers zijn die mogelijk wat hebben aan je inzichten? Nu of in de toekomst.
http://www.hostellima.nl/

Hoi, ik ben net 3 dagen terug uit Peru (en Bolivia) en heb meerdere mensen met kinderen gezien, denk dat de zandduinen bij Ica wel leuk is voor ze, daar ligt een oase, je zou er een hotel met zwembad kunnen nemen (wij zijn meteen doorgereisd) maar je kunt er met een zandbuggy de duinen in, echt enorm leuk, daarna kun je boven in de duinen super fotos maken en met een surfplank op je buik liggend de bergen af.

Ballestas Islands (bootjes vaarden toevallig niet toen wij er waren) maar is vast ook geweldig met kinderen, pinguins kijken, zeehonden/leeuwen en ander gevogelte, wie weet nog wel een dolfijn.

Verder zijn de steden goed toegangkelijk, je kunt er mooi wandelen, dingen bezichtigen, lekker eten, arequipa bijvoorbeeld, cusco, lima en natuurlijk macchu pichu. Ook denk ik dat kinderen de colca canyon erg gaaf zullen vinden, de condors vliegen er sochtends uit, echt geweldige beesten om te zien, super groot. (dorpje chivay als je de 2 dagen trip doet) is niet veel bijzonders en erg koud snachts, wellicht dan met kinderen een iets luxer hotel pakken. Jungle ook goed te doen, wel prijzig wij hebben manu gedaan, en daar hadden we geen mallaria tabletten nodig (hadden we wel bij) Tambopata heb je ze wel zeker nodig.

Maar goed het is net waar je kinderen van houden, ik zou later in ieder geval makkelijk met mijn kinderen naar peru afreizen, prima te doen, ooit wel lang in de bus, maar met cruz del sur heb je geweldige bus maatschappij, het fijnste is dan bij bijv een lange rit, de stoelen onderin te nemen, deze zijn stuk breder, kunnen bijna plat, soort vip stoelen, wij vonden het heerlijk, en je krijgt eten aan boord er zit tv in, succes met de reis

Cecilia & Mike,

HendrikHerman heeft gelijk. Ook al reageert de initiële vraagsteller niet, er zijn altijd anderen die de berichten lezen en er hun voordeel mee doen.
Bedankt!

Arthur (gaat met gezin met 2 jongens (16&17) deze zomer naar Peru)

1 like

Hallo,

Ik volg alvast mee.
Wij zijn van plan om maandje door Peru te reizen met onze zoon van 5j.
Hij is al heel wat gewoon Thailand, Vietnam, Canada, Zuid - Afrika, India…) Ik lees met plezier de tips mee.

Alvast bedankt

Hoi,
Wij zijn in mei 3 weken naar peru geweest met onze zoon van 10.
Huacachina met sandboarsing en zwembadje, ballestas islands, vlucht over de nasca lijnen, arequipa, colca canyon, puno en de eilanden tijdens een 2 daagse, cusco, ollantaytambo en mp.
Saysiwamma (geen idee hoe je dit schrijft) in cusco vond hij vooral de gangetjes door de rotsen te gek. Vast punt was de markt met fruitsapjes.
Verder hebben wij in kleinere hostels geslapen die vaak heel kindvriendelijk waren!

T/m 10 jaar krijg je soms korting in de bus.

Marijke