Wij willen juli/augustus 2011 waarschijnlijk met ons gezin een reis maken van 3 weken door Peru. Tickets boeken en dan zelfstandig reizen. Wij zijn begin 40; onze kinderen zijn dan 19, 17 en 13. Allen sportief.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ons informeren?
Bij voorbaat dank,
Toine
Wij hebben dat wel gedaan met zes personen. Een probleem is wel dat het in de genoemde maanden net hoogseizoen is in Peru. Dus ergens aankomen en dan voor zes personen onderdak vinden kan wel problematisch worden. Zo kan het ook wel eens moeilijk zijn om nog zes plaatsen te krijgen in de bus die je op het oog heb. Als “sportief” ook betekent bereid zijn om in te schikken en genoegen te nemen met wat er te regelen valt, dan kan het een mooie uitdaging worden. Vooral eenvoudige hotelletjes zijn nog wel eens in staat om te improviseren. Neem eventueel wat lichte slaapzakken mee. Zonder logistieke problemen zal het echter niet zijn.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
1 like
Dank voor je snelle reactie. We gaan ermee aan de slag,
Toine
Sinds 2002 reis ik telkens naar Peru met één van mijn kinderen. Twee maal met mijn dochter die toen 13 & 14 was, sinds 2004 ga ik er 2 x per jaar heen met mijn zoon die toen 11 jaar was en ondertussen de kaap van 17 overschreden heeft. Eén ding is zeker, als je met een prille tiener naar Peru trekt gaan er meer deuren open dan zonder.
Ik neem aan dat jullie overal een DBL & een TPL kunnen boeken, dat zal wellicht geen probleem opleveren.
In het hotel waar ik in Cusco telkens verblijf is de dochter 3 dagen jonger dan mijn zoon, beiden worden 18 begin juli 2011. Als jullie in Cusco mochten vertoeven in augustus dan kunnen de tieners zich zeker eens mengen tussen de groep gemengde jongeren, allen doen intensief aan sport. In Cusco zijn tal van sport en avontuur mogelijkheden, in Wanchaq is er een groot sportcomplex, niet ver daarvan is een kartingbaan.
U kunt een aantal foto’s van 5 weken Cusco vinden op de volgende site: http://gallery.me.com/incakola#100061
1 like