Hallo, ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met reizen (per mtb) door de regenwouden in Zuidelijk Peru (Amarakaeri, Tambopata, Aymara Lupaca) in december.
Er valt veel meer regen dan in het droge seizoen, dat zal zeker zo zijn. Maar is het nog doenlijk? Of is het echt de hele dag regen…
Ben benieuwd naar jullie ervaring…
bedankt! JN
Het is zeker te doen, alleen kan de reis er naar toe wat lastiger zijn, zeker als je per bus gaat. En de kans is uiteraard aanwezig dat het een paar keer flink regent, maar zelfs in de regentijd heb je soms een paar droge dagen achter elkaar.
In het regenwoud regent het meestal in de vorm van heftige buien, die vaak aan het eind van de dag of 's avonds vallen, en na 1 a 2 uur meestal weer over zijn. 's Ochtends en in het begin van de middag is het sowieso best vaak droog. 3 jaar geleden ben ik begin januari naar Manu NP geweest, en toen was het 3 dagen droog. De enorme regenbui op de laatste dag was eigenlijk wel een verademing en ook een belevenis. Het hoort er ook gewoon bij, in het regenwoud…