Hoi allemaal,
Ik zit erover te denken om een reis te maken en daarbij verschillende landen te bekijken. Herbij gaat het om Peru (met name het Peruaanse gedeelte van het Amazone gebied). Dit is het gebied ten noord westen van Pucallpa. Daarna zou ik het liefst via Lima met een bus naar het zuiden van Chili trekken. Daarna wil ik vanuit Chilli door vliegen naar Rio de Janeiro i.v.m. het feit dat ik rond de datum van Carnaval aan het reizen ben. Ik zou dan ook graag het Carnaval willen meemaken. Daarnaast hoop ik tijdens mijn stageperiode ook een bezoek te brengen aan Venezuela dit omdat het niet erg ver van Curacao af is.
De reden waarom ik met een bus van Peru naar Chili wil trekken is omdat het relatief goedkoop schijnt te zijn.
Maar heeft iemand hier ook ervaring mee
En is het veilig voor een vrouw alleen? ( En hoe zit dat met Carnaval in Rio de Janeiro en Venezuela)?
En hoeveel uur bus reis is het van Lima naar het zuiden van Chili?
deel 2 staat in het volgende bericht
Ben nog aan het kijken of er ook een soort van vliegticket bestaat waardoor je voor gereduceerde prijs binnen Zuid-Amerika kan vliegen en misschien ook een vlucht van Nederland naar Curacao mee kan pakken.
(Ik ga waarschijnlijk stage lopen op Curacao en mijn reis zal dan ook vanuit daar beginnen). Maar tot op dit moment nog niet iets gevonden.
Ik weet dat er wel wereldreistickets bestaan. Dus het leek me logisch dat er dan ook gecombineerde tickets bestaan voor bepaalde wereld delen.
Verder ben ik dan ook benieuwd naar de ervaringen van mens die al eerder deze landen bezocht hebben en tips hebben wat betreft veiligheid, vervoer, bezienswaardigheden en vliegtickets. Ik spreek genoeg Spaans om me te kunnen uitdrukken en daarnaast spreek ik ook Engels en Duits. Verder weet ik dat er in Brazilie Portugees wordt gesproken.
Graag hoor ik wat meer van de mensen die deze landen bezocht hebben.
Groetjes
:wereld:
Ik hoop dat je je realiseerd dat een bus van Lima naar Santiago er 50 uur over doet, een hele lange zit. En als je nog meer naar het zuiden wilt moet je er nog 9 uren bij optellen voor Pucón en 12 uren voor Puerto Varas/Puerto Montt.
Het zal waarschijnlijk goedkoper zijn om een bus van Lima naar Tacna te nemen, de grens over steken en dan vanaf Arica verder reizen maar Santiago, en vanaf daar moet je wel van bus wisselen om dan nog verder naar het zuiden te reizen. Eventueel zou je het stuk tussen Arica en Santiago kunnen vliegen.
:vak02:
Hoi
Bedankt voor je reactie!!
Nee dat wist ik niet dat is wel erg lang zeg.
Maar als het niet anders kan toch zeker het overwegen waard als ik er een trektocht van maak met pauzes tussen door om dingen te bekijken.
Is het eigenlijk veilig voor een vrouw alleen het stuk van Lima naar Chili?
groetjes
Over de veiligheid van bussen in Peru kan ik niet zo goed oordelen, maar de bussen in Chili zijn goed en betrouwbaar, daar hoef je als vrouw alleen geen zorgen over te maken. TurBus en Pullman zullen beiden wel ritten hebben tussen Arica en Santiago. Het is wel een hele lang rit dus ik zou wel een bus met in ieder geval “semi-cama” kiezen. Misschien wel wat duurder maar veel comfortabeler, met meer beenruimte en een stoel waarin je goed kan slapen.
En als je geen haast hebt, dan kun je de reis natuurlijk veel beter in etappes verdelen, bijvoorbeeld: Arica, Iquique, San Pedro de Atacama, Antofagasta, La Serena, Valle de Elqui, Santiago. Dan zie je tenminste ook nog wat van noord-Chili.
:vak02:
Hoi Grietzen,
Bedankt voor de informatie!.
Ik was idd van plan om de reis in ettapes te verdelen!.
Ik heb inmiddels wat meer informatie ontvangen en het schijnt dat jeugdhostels veilig zijn in Chili en Rio de Janeiro. Dat is fijn want dat drukt de kosten een beetje.
Wat betreft Peru weet ik nog niet zoveel van de veiligheid en de mogelijkheden daar. Ik ben nu met Worldtickets aan het kijken wat het met gaat kosten om een deel van de reis per vliegtuig af te leggen. Deze verkopen combinatie tickets en er bestaat dus ook iets van een zuid amerikaanse binnenlandse pas met korting. Ik hoop hier einde van de week antwoord op te hebben.
Als er iemand nog meer tips heeft hoor ik ze graag.
groetjes jacqueline