Peru/ Bolivia met rugzak

Dit jaar maken wij een trip door Peru en Bolivia. Ongetwijfeld zijn er mensen die dit ook al eens hebben gedaan. Wie kan ons advies geven over type en inhoud (liters) voor een degelijke rugzak? Wij trekken door het land met openbaarvervoer en slapen in hotelletjes, B&B’s etc. dus geen tent.:vak01:

Mijne is 50 + 10 liter. Natuurlijk te klein, omdat ik teveel souveniers mee wilde nemen en ondertussen ook nog eens er leuk probeerde uit te zien ;)! Na 2 maanden had ik m toch wel door en heb ik de helft van mn kleding weggegooid. Je hebt vrij weinig nodig, had wel een slaapzak meegenomen omdat ik dat prettig vond (bijvoorbeeld in de bus ofzo) maar is niet noodzakelijk. Bergschoenen, als je die mee wil nemen, kan je aantrekken. Dus dan hou je nog wat kleding en slippers over. Niet zoveel ruimte nodig dus. Have fun!
Ps. Neem een goede dagrugzak mee, altijd handig voor trips! Je zal gegarandeerd ook meerdaagse trips gaan maken en dan is het fijn om niet alles mee te hoeven nemen!

Ligt een beetje aan hoe groot je bent en hoe zwaar bepakt je normaal reist… Vrouw: 65 liter Man: 75 liter (je kan altijd minder meenemen, maar dan heb je iig de ruimte) moet ruim voldoende zijn. Verwacht in ieder geval niet dat je in Peru of Bolivia goede trekking/backpackspullen kan kopen. Wel warme sokken en mutsen enzo :), maar een goede daypack ofzo wordt moeilijk. Ik heb 5 maanden door Z-Am gereisd met 65 ltr backpack, heenreis 12 kilo, terug 14 (maar had ik er stiekem voor de terugreis nog een weekendtasje bij voor alle gekochte spulletjes…)

Voor een rugzak blijft de tip denk ik: hoe kleiner hoe beter. Sleep gewoon niet te veel mee. Over Peru kan ik niet meespreken maar in Bolivia heb je bijna overal wel wasserijen waar je je kledij voor weinig geld kan laten wassen.
Een slaapzak is wel erg handig, voor in de bus. Wat hebben Bolivianen me af en toe benijd als ik het lekker warm had wanneer we door de Altiplano reden! De goedkope bussen kunnen echt ijskoud zijn, of snikheet. Alles of niets dus.
Er zijn ook ongelooflijk veel goedkope hotelletjes, ik ben geen dorp of stad tegengekomen waar ik niet voor 2-3, max 4 euro kon slapen. Maar dat was dan uiteraard wel heel basic met gedeelde douches.
Geniet van jullie reis, Bolivia is práchtig!

http://www.wereldwijzer.nl/sitemap/t-55808.html

En misschien krijg je meer antwoorden als je dit post in het juiste forum (niet reisgenoten-forum).

:question:Bedankt. ik ben nieuw op deze site en heb niet de juiste weg kunnen vinden. Waar zou jij deze memo dan plaatsen?? Bedankt, Jeroen

Hier:

of hier:

:teeth:

Maar hier vind je eigenlijk al heel uitgebreid antwoord op je vraag:
http://www.wereldwijzer.nl/sitemap/t-55808.html

En anders nog even een Zoek-tochtje doen… (in Zoek termen intypen zoals ‘rugzak’, ‘backpack’, ‘koffer’, etc)