Peru, Bolivia & Argentinië

Hallo,

ik ga 6 weken reizen in de zomervakantie door Peru, Bolivia en Argentinië. Ik heb nog geen ticket geboekt, daar ben ik momenteel druk mee bezig, maar ik zit nog met een aantal vragen:

• is het te doen om in ongeveer 6 weken drie landen te bereizen?
  • is het vertrouwd om als vrouw alleen te reizen?
  • ik kan geen Spaans, red ik me met Engels?

Kan iemand mij wat tips geven en antwoord op mijn vragen?

Alvast heel erg bedankt!

Ellen

Om in 6 weken de gehele 3 landen te zien is onmogelijk.
Maar het noorden van Arg. het westen van Bolivia en het zuiden van Peru moet te doen zijn.
Je kan er makkelijk als vrouw alleen reizen. Gewoon je verstand gebruiken en niet 's avonds laat door de straten gaan banjeren.
Ik zou wel adviseren om een paar woorden/zinnen spaans te leren. Veel mensen spreken geen woord engels. Zeker niet in de kleine dorpjes.
Zelfs in de toeistenbureautjes is het vaak behelpen.
Als je met een georganiseerde reis gaat zal het misschien niet nodig zijn met een reisleidster, maar als je zelf op het busstation een ticket moet regelen in het engels kan het wel eens moeilijk worden.

1 like

Ik sluit me aan bij Schoentje, voor het goed bezoeken van die 3 landen heb je echt meer tijd nodig…om je een idee te geven, het land Argentinië alleen al heeft de lengte van hele continent Europa…

Wat je kunt bezichtigen hangt ook af van je begin- en vertrekpunt. Als je bijvoorbeeld begint in Lima en eindigt in Lima kun je mooi via Cusco en Puno naar Bolivia en retour via de kust (of andersom). Dan zou ik ook zeker een stuk Noord-Argentinië meepakken en bijvoorbeeld bij Paso de Jama de Chileense woestijn induiken en Atacama nog meepakken.

Veel van de highlights kun je georganiseerd bezoeken, is ook een leuke manier om met andere reizigers in contact te komen. En wat mijn voorganger zegt, Spaans is een must. Probeer anders lokaal een korte talencursus te doen, is echt de moeite waard voor je reis (kan goed in bijvoorbeeld Cusco of Salta).

Suerte, veel plezier,

Jan

1 like