Ik ben Judith, 24 jaar en heb sinds een paar jaar al het reisvirus onder de leden :nod:. Ik heb in de winter paar maandjes vrij van m’n studie en ben van plan januari en februari 2007 richting Zuid-Amerika te gaan. Peru (mn Machu Pichu!!!), Bolivia en Argentinia lijken me supergaaf. Ben ondertussen al een aantal lessen spaans verder. Maar in deze landen lijkt met wel relaxter om met een reismaatje rond te reizen. Wie lijkt dit ook een coole trip, is ongeveer van dezelfde leeftijd en zoekt ook een reismaatje?? Dan hoor ik het graag!
Ikzelf heb deze reis al gemaakt dus ik ga niet met je mee… Maar ik wilde even zeggen dat je onderweg ook zó veel mensen rtegen komt, (zeker in de door jou genoemde landen) dat je je echt geen zorgen hoeft te maken over een reismaatje hoor. Die zijn er in overvloed!
Hey Eveline,
Je hebt dus wel goede ervaringen daar in je eentje backpacken? Ook als je beginner spaans bent (voor contact met lokale bevolking?). Ik ben wel van plan daar minimaal 2 weken spaans te volgen. Hopelijk red ik me daarmee.
Heb je nog goede tips voor reizen daar??
Ja ik heb zeker goede ervaringen met backpacken door Zuid Amerika; het is ook als meisje alleen echt goed te doen!! Zelf ben ik mijn reis begonnen met 4 weken spaans te leren op een spaanse school in Quito. Dat is een aanrader, zeker als je een reismaatje zoekt want op zo’n school leer je meteen op de eerste dag al heel veel reizigers kennen. Bovendien worden er vanuit die school vaak verschillende activiteiten etc georganiseerd en is er de mogelijkheid om bij een gastgezin in de buurt te verblijven, hetgeen een unieke kans is om écht in contact te komen met een 'lokale familie. Het spaans dat je hier in nederland leert is toch net iets anders dan het spaans dat in zuid amerika gesproken word. Maar je kunt je er zeker wel mee redden.
Die spaanse school trouwens niet vanuit nederland regelen hé; spaanse scholen vind je in zo’n beetje elke plaats in zuid amerika en je hoeft er maar binnen te lopen en het is geregeld. Het scheelt je een hoop kosten op die manier!
100 procent eens met eveline.
spaans daar regelen.
en alleen goed te doen, als je maar gewoon je verstand gebruikt die je hebt gekregen, dan komt het wel goed
Bolivia is een grote aanrader. 6 jaar geleden door Bolivia gereisd en verliefd geworden op het land. Nu runnen mijn vrouw en ik een touroperator in Santa Cruz, Bolivia. Foto´s van o.m. de prachtige omgeving vind je op: www.rutaverdebolivia.com
Spaans kun je prima leren in Santa Cruz, een tropische stad in het oosten van Bolivia. Er zijn hier enkele talenscholen. Santa Cruz is ook relatief veilig ivm bijvoorbeeld La Paz.
Mocht je meer informatie willen ontvangen over reizen in Bolivia, stuur me dan een mailtje.