permit voor het noorden in vietnam

Hallo mensen en ton,
nog een grote maand en dan gaan we voor 2 maanden naar Vietnam ,
zit nog met een vraag heb gelezen dat ge een permit nodig heb in het noorden tegen china,
Om er te kunnen rondreizen heb je dus een speciaal permit nodig, dat je kunt kopen op het immigratiekantoor in de gelijknamige provinciehoofdstad Ha Giang. Bovendien is begeleiding van een gids verplicht. Dat heb ik gelezen ,
Is dat nog altijd azo en hoeveel kost dat dan,
en elders in het noorden is dat ook nodig

bedankt

Hallo Jose,

Ik moet het antwoord hierop even schuldig blijven, maar weet wel dat je permits nodig hebt voor deze gebieden.

Ik wel even gekeken in mijn correspondentie naar Viet Nam en vond deze mail, is van afgelopen mei.

Iemand wou deze route ( Hanoi naar Halong door het noorden ) doen en in het antwoord stond ook waar je een permit kon krijgen , die nodig was , voor deze trip.
Misschien helpt je dit, voor nu even verder.

Ik wel best nog een mail naar haar sturen, wanneer je wat van je route kan prijsgeven, dan kan ik het je deze week nog laten weten.
Maar wat ik wel weet is dat permits nog steeds noodzakelijk zijn, maar je niet voor alle gebieden een verplichte gids nodig hebt.

Laat het even weten, doe ik mijn best om de goede informatie te verkrijgen.

gr.
Ton.

Bijna vergeten, de mail van toen.

Dear Ton,

Thank you very much for your email.

I am very fine, thank you and the weather in Hanoi is very hot at that time, the temperate about 27 – 37 degree C.

I would like to answer all your questions as below:

•      This area is North East of Vietnam. This is really beautiful area to discover and the best way to travel from Hanoi is Ba Be – Cao Bang – Ban Gioc waterfall - Lang Son – Ha Long – Cat Ba island - Hanoi.

•      Tourist can discover this area as a backpacker by themselves with local bus event it is not easy. 

•      They need to have a permit paper when go inside Ban Gioc Waterfall but they can get it when they are in Cao bang town; just need to bring their passport and go to the Immigration department to get a permit.

•      The locals people in this area cannot speak English or a few only so they must to prepare the way to communicate with the locals to ask the way, to find the place to stay, to bargain for “xe om”… J

•      To cover this route, it takes about 9 days, suggestion as following:

o Day 1: Hanoi – Ba Be – stay in Ba Be
o Day 2: Ba Be
o Day 3: Ba Be – Cao Bang – stay in Cao Bang
o Day 4: Cao Bang – Ban Gioc Waterfall – Cao Bang
o Day 5: Cao Bang – Lang Son
o Day 6: Lang Son – Halong Bay
o Day 7: Halong Bay – Cat Ba
o Day 8: Cat Ba
o Day 9: Cat Ba – Hai Phong – Ha Noi

•      You can find some schedules of locals busses on internet but not all. Every province in Vietnam has public bus station and you can ask the locals for details.

•      The most expensive services of this route for a private tour is CAR and it costs about US$90 per person per day including private car, driver, tour guide, all admission fees, accommodation and meals.

I hope the above is helpful for you.

Should you need any further assistance feel free to contact me at anytime.

My regards,
Ha

Lo Thi Viet Ha (Ms.)
Travel Consultant Team Leader

BUFFALO TOURS AGENCY
Add: 94 Ma May Str., Hoan Kiem Dist., Hanoi, Vietnam
Tel: (84-4) 3828 0702 Ext: 102 / Fax: (84-4) 3826 9370
Cell: (84) 983 742 379
Website: www.buffalotours.com.vn

Hallo ton bedankt voor het reageren
Dat is de route in het noorden dat we gaan proberen te doen ,
mau chau son la su pan sapa

lao cai bac ha ha hiang cao bang lang son

Ja een ferme brok zal het zijn, hopelijk hebben we voldoende tijd hiervoor,

prettige kerstdagen nog

Hallo Jose,

Toevallig dat het schema overeen komt, moet ik nog iets navragen?

Misschien iets wat je niet wilt of toch wilt weten, ben 1e kerstdag jarig
Vertrek overigens op 30-12 weer naar Viet Nam.

Wens je ook een fijne kerst toe en heel gezond 2014 voor jouw en je familie en vrienden.

gr.
Ton.

PS
Kan natuurlijk vanaf 30-12 niet meer continu reageren, dus heb je nog vragen probeer deze deze week te stellen.

hallo ton bedankt

en wat vind ge van die route zal het de moeite zijn,
en is het mogelijk terplaatse daar in het noorden een auto te huren voor een dag natuurlijk met chauffeur( geen formule 1 piloot )
en weet ge prijzen ervan ,
er staat hier boven wel prive tour 90 dollar per persoon,
maar dat vind ik te veel boven mijn budget,
dus kan het goedkoper eventueel

groeten en nog een prettige verjaardag en zeker een mooie reis

Hallo Jose,

Ik weet zeker dat de route helemaal goed zal zijn en je in een niet touristische gebied gaat reizen.

Een auto met chauffeur huren kan ook, maar of dit het goedkoper maakt?
Je dan betaal je wel de benzine en zijn uren ook voor de terug weg( je hebt dan alleen vervoer van A naar B, maar de chauffeur moet terug van B naar A ) en dan is 300 km op 1 dag al bijna niet haalbaar.
Denk dat je dan ook moet rekenen op 100 USD per dag voor alleen de auto.

Dan heb je ook geen gids, geen accomodatie, geen eten, geen permits, geen excursies, geen entree gelden erbij.
Je zit dus in , god weet wat voor auto, met een enkel Vietnamees persoon waar je niet mee kan communiceren en misschien wel die formule 1 piloot is die je niet wilt.

Ik denk wel, met wat googlen, dat het goedkoper kan dan 90 USD pp, maar dan gezien het pakket van 90 USD, zal het echt niet 40 usd goedkoper worden.

Je kan er wel vinden voor 160, maar dan of zonder permits of eten of excursies entree gelden.
Kom je weer heel dicht bij de 180 wanneer je deze erbij wilt.

Prijs van 90 USD pp. is gebaseerd voor 2 personen, ben je alleen, dan wordt de prijs 170 USD ( of ergens in die buurt ).

Prive reizen is best wel prijzig, maar niet vergeten dat het in dollars is.

Wens je ook nog fijne dagen en wijsheid toe .

gr.
Ton.