auto huren met chauffeur in het noorden van vietnam

Hallo Ton

vooreerst hartelijk dank voor al het werk dat ge op deze site doet , ik lees het veel ,

We hebben verleden jaar naar vietnam geweest voor 2 maanden van het zuiden naar het noorden,

we hebben een zeer fijne reis gehad, alleen was het weer in het noorden niet zo goed en hebben we de laaste 14 dagen weer naar het zuiden geweest ,
we waren zot van het noorden( sapa) weet het is toerisch maar de moeite,

nu gaan we in november echt het noorden doen ,voor een week of 5
de reis ziet als volgt uit
hanoi
quan lan ( hoe gaat we best daar naar toe )
mai chau
son la
mu cang chai
sapa

bac ha
hoang su phi - ha hiang

dong van
meo vac
cao bang

lake ba be

thai nguyen ( als we nog tijd hebben )en dan weer naar hanoi

Gaarne tips erover
we zouden gaarne een auto huren met chauffeur vanaf ha hiang om echt het noorden te doen,
wat zijn de prijzen azo en waar kunnen we die huren eventueel die betrouwbaar zijn
en kunnen we de permits al in hanoi regelen en waar dan aub

hartelijk dank bij voorbaat en het beste met je

Hallo jose,

Ik denk dat je een mooie periode hebt uitgekozen om het noorden te bezoeken.

Je vragen

Quan lan
Makkelijkste is met de bus naar Halong City ( de pier ) en dan met de ferry naar het eiland.
Er is nog een andere plaatst ( Cai Rong ) om daar de ferry te nemen.

Auto met chauffeur
Ben niet zo thuis van die prijzen in het noorden, maar houd even de zuidelijke prijzen aan en dan ben je zo rond de 100 a 120 USD per dag kwijt.
Dit dan voor een dag en dan enkele dagen later weer een andere auto.

Wil je enkele dagen dezelfde auto + chauffeur aan een gesloten, gaat de prijs wat omlaag; denk aan 10 USD per dag max.

Denk dat het goedkoopste is om die trip als 1 trip van enkele dagen te kopen, dus inclusief hotels en excursies en permits bij een reisbureau.
Dit kan je nu al regelen of offertes opvragen om een indicatie te hebben van de prijzen.

Permits kan je in Hanoi regelen, maar ook kopen te plekke.

misschien ook een idee om een gids te regelen want het percentage mensen dat engels spreekt is heel laag in die gebieden.
kosten voor een gids liggen zo rond de 50 USD per dag incl. overnachting.

hoop dat dit je vragen voldoende beantwoord?

gr.
Ton.

Mocht er nog behoefte zijn aan een auto met Chauffeur? Laat hier dan nog een berichtje achter. De chauffeur die ik voor het werk had in Hanoi gedurende een jaar verhuurd zichzelf voor trips met zijn eigen auto. Een recente Innova. Dit is een chauffeur van een multinaltional inmiddels met pensioen. Ik heb met hem samen Hanoi-Saigon gedaan.

hallo anorak

doe die chauffeur ook het noorden ,
we zouden van ha hiang of van sapa een chauffeur nodig hebben voor een 5 tal dagen ,
doe hij dat
bedankt