Permanent visa

hallo iedereen

Weet iemand wat voor papieren ik nodig heb om een permanent visa te kunnen krijgen?
Ik heb op de website van de filippijnse ambassade gekeken en zie daar allerlei papieren die je moet hebben en andere zaken zoals een x-ray from the chest.
Hoe kom ik aan zulke dingen?
ik heb een filippijnse vrouw en wil me daar graag vestigen.

alvast bedankt

groeten klaas

Zo een x-ray kun je dus gewoon in het ziekenhuis laten maken. Ik heb me laten vertellen dat dit toch vooral bedoeld is om te voorkomen dat mensen met tuberculose het land binnenkomen. En men hoopt door middel van longfotos te kunnen zien of uw longen niet aangetast zijn.
Ik zou voor de zekerheid gewoon een keer langs gaan bij de ambassade of contact met hen opnemen, zodat je zeker weet wat de bedoeling is.
Ik ben geen arts , dus ik weet niet wanneer een arts ziet staan x-rays from the chest, daar genoeg aan heeft of dat het nog specifieker moet worden omschreven dat het om longfotos gaat. Dus goed informeren tevoren wat men precies wil, zodat je niet met verkeerde fotos komt aanzetten.

hallo korikong

Allereerst bedankt voor je reactie
Maar kun je gewoon naar het ziekenhuis gaan om een rontgenfoto te laten maken of moet dat toch op dokterrecept en geven ze dat dan ook?

en weet je ook of het permanent visa wel eens geweigerd wordt of valt dat mee.

groeten klaas

Wellicht heb je een verwijskaart nodig van de huisarts, ik weet niet of zoiets nog bestaat vandaag de dag ? Gewoon effe contact opnemen met huisarts of ziekenhuis.

Wel wil ik benadrukken vooraf contact op te nemen met de filippijnse ambassade, hoe men de fotos van longen en hart aangeleverd wil hebben.
Vroeger kreeg je die fotos gewoon in een grote bruine envelop mee, maar tegenwoordig gaat alles digitaal . Dus vooraf vragen of men de gegevens digitaal of gewoon als afgedrukte foto wil hebben.

Nooit gehoord dat een visum geweigerd word, maar dat kan natuurlijk wel.
Als uit bloedonderzoek blijkt dat U bijvoorbeeld hiv besmet bent of een andere besmettelijke ziekte heeft is zoiets wel een reden tot weigering.

Verder is het zo dat elke ambassade maximaal 50 permanente visums per jaar verleend, mocht dat het geval zijn ,wat ik overigens niet verwacht, dan kunt u ook dat permanente visum in Filippijnen zelf aanvragen, naar wat ik van anderen heb gehoord is het zelfs goedkoper en makkelijker om het daar te doen.

ha korikong

je zegt dat je hebt gehoord dat het makkelijker en goedkoper is om het op de filipijnen te doen.
weet je ook oe de procedure dan gaat en wat ik voor papieren/doumenten nodig heb

groeten klaas

Vragen aan de immigratiedienst waar ge woont of via de advokaat in uwe streek maar het is niet goedkoop !