resident

Mijnh/Mevr

mijn vrouw is PHPS ik woon in Spanje wil een huis kopen in PHPS mag ik dan in de PHPS wonen zonder VIsa of mooet ik een verblijfsvergunning aanvragen

dank Bartolo

Hallo,

Je mag, indien je samen met je Filipijnse vrouw naar de Filipijnen reist, maximaal 1 jaar in het land verblijven. Indien je er wil wonen zal je bij de abassade een residentialvisum moeten aanvragen. Kijk dit even na op de website vn de ambassade. Je zal een doktersverklaring, een longfoto en nog enkele papieren bij de dienst bevolking van je woonplaats moeten halen…

Navy
Woont al 12 jaar in Cebu en heb een residentkaart die ieder 5 jaar moet vernieuwd worden maar wat u hier boven schrijft is uit de lucht gegrepen en heb nog nooit problemen gehad van dokterverklaring en longfoto heb ik nooit gedaan maar de dienst bevolking van uwe gemeente moet ge zeker verwittigen !

20.000 peso, 3 pasfoto’s, je marriage contract en drie maanden gebduld dat is alles wat je nodig hebt voor een zgn 13a visum, daarop mag je 10 jaar verblijven, als je tenminste dit visum ieder jaar verlengd voor 310 peso bij de immigration.

of je je burgerlijke stand in europa verwittigd/informeert is aan jou natuurlijk, dit kan nadelig zijn voor bijv. je aow/of dop, in europa liggen mensen gemakkelijk 10 jaar dood in hun huis en worden niet gemist, je kunt het er op wagen natuurlijk.

20.000 peso, 20.000 peso, 3 pasfoto’s, je marriage contract en drie maanden gebduld dat is alles wat je nodig hebt voor een zgn 13a visum, daarop mag je 10 jaar verblijven, als je tenminste dit visum ieder jaar verlengd voor 310 peso bij de immigration.

Ik heb vandaag bijna 4000 peso betaald voor de residentiekaart van 5 jaar en ge kunt nooit langer dan 5 jaar verblijven lof ge moet vernieuwen weer voor 5 jaar !