Samen met een klasgenoot probeer ik om volgend jaar Februari voor 5 maanden naar Aruba te vertrekken (stage). Ik heb nu al verschillende huisvestingmogelijkheden bekeken, en komt toch uit bij de volgende 2:
Aruba Blue villages
Perle d’or
Over beide weet ik onderhand al een beetje.
Zo schijn Perle: Nieuwer, duurder & minder relaxt te zijn, maar wel meer faciliteiten.
Blue villages: Ouder, ruimere kamers met keukenblok, relaxter.
Wie o wie kan mij zeggen welke van de 2 wij moeten kiezen, en waarom?
Thnx!
Wij hechten weinig waarde aan luxe en proberen zo veel mogelijk zelf te koken. En uiteraard is gezelligheid erg belangrijk. Wat is de beste keus?
Thnx voor de reactie, vooral de foto’s geven wel een goed beeld van wat ik ongeveer kan verwachten. Nu nog even flink aanpoten om een stageplek te bemachtigen
Wie o wie kan mij zeggen welke van de 2 wij moeten kiezen, en waarom?quote]
Beetje late reactie, maar ik ben pas lid hier
Mijn zoon is vorig jaar voor 5 maanden naar Aruba geweest. Hij zat in Perle d"Or… Vrienden van hem in Blue Village… Zijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de laatste. De kamers op Perle 'd Or zijn erg klein, twee mensen delen een klein kamertje met een twee persoonsbed en een mini-douche ruimte. De appartementen van Blue Village zijn groter. Bovendien schijnt BV veiliger te zijn. Mijn dochter gaat er eind deze maand naar toe, en kreeg van ingewijden het advies te kiezen voor Blue Village…
Misschien heb je nog iets aan deze reactie.
begrijp niks van deze reacties… ik heb een half jaar op Perle gewoond en het is daar zoveel mooier. buiten dat het er veilig en schoon etc is is er een restaurant waar je goedkoop kan eten en een super gezellige bar. Dit alless heeft BV niet echt en ik vind het zover ik er over kan oordelen het een bende
Ik woon op Aruba en ken beide appt. complexen redelijk goed. Kijk op www.zoover.nl voor reacties van anderen op beide locaties, dat zal wel helpen een keuze te maken. En BV veiliger dan Perle d’or is zeker niet waar. Beide liggen op een rustig deel van het eiland, waar doorgaans weinig aan de hand is. BV heeft inderdaad grotere kamers, maar dat weegt mijns inziens lang niet op tegen de gezelligheid van Perle d’Or en inderdaad het uitstekende eten daar.
Succes met je keuze
Perle was helaas al helemaal volgeboekt, dus het is Blue Village geworden.
Zowieso gaan we er een geweldige tijd van maken, of dat nu in BV of Perle is zo te horen is het beide prima vertoeven.
Straks eerst 6 weken Bonaire, en dan zullen we wel zien hoe het bij Blue Village is!
Iemand nog goede tips voor Car rental op Aruba? of eventueel ook voor Bonaire?
Amigo goed? moet er geen calamiteit optreden (bijv. het stelen van je accu s nachts, terwijl je auto goed afgesloten geparkeerd staat. Het betrof hier een 4 wheel drive model, waarvan de motorkap niet afgesloten kon worden. Je draait zonder meer op voor een gloednieuwe accu, terwijl je er absoluut niets aan kon doen. Over service gesproken…
Mja ik denk andere ervaringen, mijn ouders hebben zelf een klein hotel op aruba en werk al 3 jaar zonder klachten samen met Amigo. Vind het geweldig dat wanneer een gast een hele week een auto huurt en voor een dag bijv. de noordkust wil bezoeken, de auto zonder extra kosten een dag kan worden omgewisseld voor een 4wd jimmy.