periode april /mei / jun 2013i 6-8 weken Sumatra - Java - Bali (Gili's)

Hallo allemaal!
Ik ben Anne Gre, 28 jaar en van plan om eind april/ begin mei voor 6 tot 8 weken naar Indonesie te reizen!
Ik wil graag starten in Medan, Sumatra om hier een week iets van de jungle te zien (oerangoetangs, olifanten, Toba-meer) daarna vliegen naar Jakarta om per trein Java te bereizen, eindpunt in Java is aan de Oost-kant, om per boot naar Bali over te steken!
Maar… alleen is wel erg alleen! Het lijkt me leuk om samen met iemand te starten op Sumatra! Wie heeft ook deze plannen?

Groetjes, Anne Gre

Hoi Anne,

Ik zit van 15 april t/m 13 mei in Indonesie, plannen staan nog niet vast. Heb in principe een reisgenootje, maar daar is het eea nog niet zeker van. Sumatra staat overigens niet op mijn plannen en gaat er voor deze vakantie ook niet op komen. Wel staan Kalimantan, Bali, Java, Lombok, Flores en Gigi op mijn eventuele planning.

Heb jij onze facebook pagina al gevonden?

Gr. Marc

Hoi!

Ik ga begin april naar Indonesie toe, denk rond de 8e. Mijn plan is vooralsnog om te starten op Sumatra. Daar van Medan naar Padang te trekken, dan naar Jakarta om met de trein naar Yogyakarta te gaan en dan naar Bali. Wanneer ik tijd over heb, wil ik dan nog naar de Gili’s, Lombok en/of Nusa Tenggarra.
Misschien leuk om s te mailen of via facebook contact te hebben over reisplannen, eventueel een stuk samen reizen en voorbereidingen enzo??

Groetjes Hanna

Hoihoi Hanna,

Leuk dat je ook naar Indonesie gaat. Ben je aal aangemeld voor onze fb groep? Echt leuke gezellige groep, inmiddels 140+ leden!
Ik kom op 16 april (rond 08:00 in de ochtend) aan op Jakarta airport en wil met de trein naar Yogyakarta toe. Daar verblijf ik dan circa een week, ik heb daar overigens al wel een slaapplaats. Als je zin hebt kunnen we de treinreis samen doen.

Ik zit overigens nog wel met een dilemma, en dat is hoe ik mijn rondreis ga indelen, of ik vanuit Yogya via het noorden (Semarang) naar Kalimantan ga en dan naar Flores, Lombok, Bali, of dat ik het andersom doe.

Jij hebt nog geen ticket geboekt? Zou er niet te lang mee wachten, merk dat de prijzen al aanzienlijk aan het stijgen zijn. Althans, de aantrekkelijke vluchten waarbij je niet zo lang moet wachten bij een overstap.

Hoi!

Nee, ik heb nog geen ticket geboekt… wacht even op mn 13e maand :wink: Maar bedankt voor de tip!
Ik vind het leuk om samen de treinreis te doen, maar aangezien ik op Sumatra wil starten, gaat dat niet lukken denk ik. Ik wil zo’n 2 weken in Sumatra blijven denk ik (maar niets staat vast).
Flores en Lombok wil ik ook graag bezoeken, waarschijnlijk begin/half mei… Vanuit waar kun je het beste naar Flores toe?

Moet je maar even kijken hoe het evt. aansluit op Sumatra, anders kunnen we altijd in Yogyakarta wat gaan doen, tempelcomplex bezoeken weet ik t. En mocht het wel lukken het aan te sluiten op Sumatra, dan kunnen we samen de trein in, mijn data staan wel vast daarin reeds.

Over Flores, ik ben daar nog niet ingedoken verder, ligt direct onder Sulawesi en de afstand van Lombok of Bali naar Flores en van Kalimantan naar Flores is ongeveer gelijk. Bij voorkeur doe ik het na Kalimantan, dat sluit namelijk het beste aan op mijn plannen.

Heb jij ook nagedacht over Kalimantan? (vanwege de jungle) Ben jij trouwens op zoek naar een relax vakantie of een actieve vakantie? Veel sportieve activiteiten bijvoorbeeld …

Ik heb wel nagedacht over Kalimantan, maar zou dat dan ipv Sumatra moeten doen. En Sumatra is toegankelijker volgens mij. En het Toba meer lijkt me mooi om te zien :slight_smile: Maar Kalimantan heeft ook mooie dingen… :slight_smile:
Ik wil een actieve vakantie met een paar cultuur en wat relax dagen. Verder wil ik een aantal vulkanen beklimmen op Java, een jungle tocht doen (Sumatra) en misschien een keer surfen. Ook ben ik over duiken aan het nadenken, maar dat kan ik nog niet :stuck_out_tongue:

Heeft Sumatra ook echte jungle dan?

voor zover ik weet wel, alleen is Sumatra meer toeristisch dan Kalimantan en wat makkelijker te bereizen…

Heb even vlug Sumatra bekeken en ziet er inderdaad erg mooi uit daar. Wat jij ook zegt, wat toegankelijker dan de Kalimantan. Ik zal eens kijken wat ik ga doen.

Sta jij er eventueel voor open om voor langere tijd tezamen door Indonesie te trekken of ben je liever op jezelf aangewezen? Ik zou Kalimantan kunnen inruilen voor Sumatra…

Laat maar even horen, heb jij eventueel ook fb?

Net trouwens even contact gehad met mijn oom (woont op Java) en hij geeft aan dat de jungle op Sumatra niet vergelijkbaar is met die op de Kalimantan. Laatst genoemde moet echte jungle zijn en op Sumatra is het allemaal wat minder, vermoedelijk ook vanwege die toegankelijkheid aldaar. Desalniettemin is Sumatra wel erg mooi, hij is er onlangs nog geweest en ook de wildernis wat in geweest.

Ik ben dus nu nog een beetje aan het twijfelen, ook omdat mijn oom aan geeft misschien wel mee te willen de jungle in als ik naar de Kalimantan ga. En dan wordt Sumatra steeds lastiger i.v.m. de planning vanwege mijn beperkte verblijfperiode.

Maar wellicht dat Sumatra leuk is voor een paar daagjes, ff op en neer vliegen. Heb jij je al verdiept in Sumatra en goede ideeen opgedaan wat evt. de moeite waard is voor een aantal dagen? We zouden dan evt. samen terug kunnen reizen van Sumatra naar Jakarta en dan de trein naar Yogya bijvoorbeeld … (just thinking out loud) …