Indonesie april-mei 2013

Hallo!

Ik heb net mijn ticket geboekt en ga 4 april naar Indonesie toe. Ik start op Sumatra, in Medan, om vervolgens naar beneden te zakken. Ik wil Java, Bali en misschien nog wat eilanden zoals Lombok, Flores, ed zien.
Verder wil ik een combi maken tussen natuur, cultuur, actief zijn(misschien surfen, duiken) en relaxen.
Wie heeft soortgelijke plannen? Ik zou het leuk vinden om (een deel) samen te reizen!

Groetjes, Hanna

Ik vlieg 15 april vanaf Schiphol naar Jakarta, hier kom ik 16 april aan ('s ochtends), ik ga dan met de trein naar Yogyakarta om mij van daaruit te gaan orienteren op het vervolg van mijn reis.

Ik hou van een actieve vakantie met een aantal dagen om te relaxen (dit laatste op Bali). Ik hou van grenzen verleggen dus ga onbekende en onvoorspelbare uitdaging dan ook graag aan. Surfen zou ik ook graag willen doen, heb lang lang geleden eens een cursus gedaan in Florida.

Als jij je hierin kan vinden kunnen we wel kijken of we daar iets samen kunnen gaan doen.

Hoi! We hebben al eerder op elkaars berichten gereageerd, maar kan de post niet meer vinden :s
Lijkt mij leuk om een stuk samen te reizen! Misschien handig om via fb contact te houden? Je kan mij vinden onder Hanna Renkema, Delft.

Ja wel dus he? Ik had al zo’n idee, en ook al gezocht, en niet gevonden … net als jij …

Hoi!
ik zie net jullie berichtjes en word helemaal enthousiast.
Ik ben ook van plan om in april/mei zo’n 6 weken naar indonesië te vertrekken. Ook zou ik heel graag maleisië erbij pakken.
Ook ik wil ik graag een goede mix tussen cultuur en natuur maken en zou super graag een keer willen leren surfen.
Ik zou graag veel willen zien, maar het lijkt me ook lekker om aan het eind van de reis een tijdje op bijvoorbeeld bali te relaxen.
Verder heb ik nog geen ticket geboekt, hebben jullie tips over zo’n goedkoop mogelijke tickets? Wat hebben jullie bijvoorbeeld zelf betaald voor je ticket?

Groetjes,
Maud

Hallo Maud,

Gezellig dat je ook naar Indonesie gaat.

www.skyscanner.com (om te zoeken), succes met ticket, erg goedkoop zal je ze vermoedelijk niet meer vinden. Maar wie weet, als je mazzel hebt. Als je nu nog vind om en nabij de EUR 700-800 dan zit je goed. Ik heb mijn ticket vorig jaar oktober al geboekt voor april/mei en heb net onder de EUR 700 betaald met Malaysian Airlines.

Ik heb een reisgenoot voor de trip dus onze plannen zijn nog niet helemaal zeker. Bali gaan we overigens wel 100% zeker aan doen.

Mocht je nog op zoek zijn naar een fb groep, meld je hier dan ff aan: Traveling Through Asia - Everything You Need To Know | Facebook
Tegen de tijd dat wij vertrekken komen hier vast wel berichten te staan.

Bedankt voor je snelle bericht! Goedkoopste ticket wat ik gevonden heb is inderdaad iets boven de 700 euro. Is dus nog wel te doen.
Ik ben nog zoekende naar een gezellige reisgenoot.
Jij in ieder geval heel veel plezier op je reis!

Hi! Ik vind het wel leuk om een stuk samen te reizen, wat zijn je plannen?
Ben ook via t fb reisforum te vinden :slight_smile:
Succes met boeken en voorbereiden!!

Samen reizen of een deel samen reizen lijkt me heel leuk. Heb je al vaker een verre reis gemaakt? Ik heb al heel veel plannen gemaakt, maar dit zal dan de eerste keer worden. Dus zou het zeker fijn vinden om zeker in het begin met iemand te kunnen afspreken.
Mijn plannen zijn nog niet concreet, maar ik zat te denken aan eerst een week of 2 maleisië te bereizen en erna indonesië zo’n 3/4 weken.
Verder kon ik me wel vinden in jou stukje wat je hierboven getypt hebt. Een combi tussen natuur en cultuur, en actief en relaxen. Lijkt me heel gaaf om een keer te leren surfen en duiken! Heb ik namelijk nog nooit gedaan. En de laatste paar dagen wil ik graag nog even relaxen op bali.

Wat is eigenlijk je leeftijd? ben zelf bijna 20. Was opzoek naar een reisgenootje tussen de 18 en 25 zo’n beetje

ah! ja dan zit er wel groot verschil tussen, ik ben 30. Alhoewel ik zelf merk dat leeftijd niet altijd alles zegt, hangt ook vanaf wat voor ideeën je hebt over je reis :slight_smile:

Ben jij al 30 ??? :open_mouth: Haha, grapje :stuck_out_tongue:

Hallo,

ik vertrek 31 maart richting jakarta! heb nog hélemaal geen plannen eigenlijk en ben ook niet van plan concrete plannen te maken. ik blijf in ieder geval 8 weken op java en bali, vind het land te groot om sulawesi er ook bij te trekken en wil gewoon alles lekker rustig aan doen. Maud hoelang blijf je in totaal in azie? 6 weken?

Glenn

Hoi Tanako,

Leuk dat je ook die kant op gaat! Heb je al overwogen je aan te melden voor onze facebook groep? Het Java/Bali gedeelte, ofwel Indonesie, wordt nu steeds actiever aangezien het lijkt alsof er omstreeks april/mei vrij veel mensen die kant op gaan.

Ik zou zeggen, voel je welkom en tot ziens?

heb het verzoek geplaatst!

waneeer ga jij die kant op?

Ik vlieg op 15 april naar Jakarta, vanaf daar, op 16 april, met de trein naar Yogjakarta. Daar verblijf ik in ieder geval een week en van daaruit ga ik de rest van mijn reis een beetje plannen.

Op 13 mei vlieg ik weer retour vanaf Jakarta.

Waarom eerst naar Yogja? dan trek je gelijk een heel stuk voorbij, ik zit eraan te denken om eerst naar bogor te gaan

Begrijp ik, die delen sla ik allemaal over, ik ben maar een maand in Indonesie en voel meer voor het oosten, Bali, Lombok, Gili, Flores e.d. dan het westen. Voor dit jaar althans.

Tevens woont familie van mij in Yogja, vandaar dat ik direct die kant op trek zodat ik een leuke basis heb om vanuit verder te plannen :slight_smile:

aha oke! ik heb familie in bandung maar van plan om daar pas op het laatst heen te gaan. op bali lombok en gili ga ik ook zeker te vinden zijn!