Per vliegtuig reizen binnen Maleisie

Omdat ik natuurlijk zoveel mogelijk in een beperkte tijd wil zien, ontkom ik er niet aan om een binnenlandse vlucht te boeken. Misschien wel meerdere, maar ik heb 1 vraag.

Werken nationale vluchten net als internationale vluchten. Ik bedoel, moet je lang van tevoren aanwezig zijn, moet je na aankomst door de paspoortcontrole e.d. heen?

De reistijd an sich is vaak niet lang, maar als je al het gedoe eromheen er bij moet tellen, wordt het een ander verhaal.

Ik hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen.

ALvast bedankt!

hallo inmaleisie daar geen ervaring mee maar in thailand wel en ja overal securiti en paspoort controle ook bij binnenlandse vluchten.dus ik denk in maleisie hetzelfde is

Nee hoor binnen Maleisië moet je natuurlijk wel inchecken etc. Maar eenmaal in Maleisië hoef je niet door de douane te gaan. Je blijft dan in de domestic gedeeltes van de vliegvelden.

Mocht je met MAS naar KL vliegen en met hun direct doorvliegen worden je koffers op Amsterdam al doorgelabeld naar je eindbestemming dus hoef je zelfs daar niet in te checken.

Bij binnenlandse vluchten hebben wij 3 kwartier van te voren aangehouden bij Air Asia en Fireflyz. Dat is met inchecken wel last minute, maar we hebben het 3 keer makkelijk gered.

Gaat heel gemakkelijk bij binnenlandse vluchten. Vorig jaar hebben wij er 6 gehad met mas wings en air asia. Een uurtje van te voren aanwezig zijn. Echt heel goed geregeld.

Het kan ook anders uitpakken :). Wij houden ook altijd een uur tot 45 minuten aan. Vorig jaar misten wij hierdoor ons vliegtuig dat ‘zomaar’ 1 uur eerder vertrok (geloof je toch niet :)). Dit was Firefly. Bij Air Asia hebben we een keer een vliegtuig gemist omdat wij na het afleveren van onze koffers ineens in een enorme rij terecht kwamen (want hoewel je bij binnenlandse vluchten niet door immigratie moet; zijn er wel degelijk controlepunten). Met 2 van die punten en geheel toevallig twee moeilijke situaties tegelijk stonden we hier ruim 15 minuten te wachten. De vertrekzuil was helemaal aan het einde van KLIA domestic en toen we eindelijk aankwamen was het al te laat :). Wijze lessen voor ons. Gelukkig komt het - vooral bij Air Asia - veel vaker voor dat je vliegtuig ineens pas 4 uur later vertrekt. Hadden we bij onze laatste vlucht (naar Bandung); 4,5 uur vertraging; werd omgeroepen op het moment dat de vlucht zou moeten vertrekken en dus zat iedereen al netjes in de laatste hal. Gelukkig kregen we een flesje water van ze! :).

Kortom; je kunt pech hebben. Wij vliegen erg vaak en hierboven beschreven zijn de uitzonderingen op de regel.

Bedankt voor al jullie reacties