Visum? Uitreisticket?

Hallo, binnenkort vliegen wij vanuit Siem Reap met AirAsia naar Kuala Lumpur. Hebben wij als Nederlanders hiervoor een uitreisticket nodig? Kan dit zo 1-2-3 nergens vinden wat precies de regels zijn. Alvast bedankt!

Hallo,

als je Maleisie inkomt krijg je 90 dagen bij aankomst en ze vragen niet naar een ticket het land uit. Ben zelf zo’n 6 keer in Maleisie geweest en heb het nooit hoeven overleggen.

Bij ons ook nog nooit (en we wonen hier al twee jaar); maar wel bij diverse kennissen en vrienden van ons. Eigenlijk ben je verplicht om een uitreisticket te tonen. Het voordeel dat je hebt is dat ze bij westerse reizigers meestal geen reden hebben om aan te nemen dat je onvoldoende middelen zult hebben om het land weer te verlaten. Dit geldt overigens bij vertrek vanaf het land van waar vandaan je naar Maleisie reist.

Ik ben zelf overigens op Schiphol bij Singapore Airlines geweigerd terwijl ik zelfs een jaarticket had op dat moment. Maleisische immigratie verbiedt SIA om passagiers naar Maleisie te laten reizen wanneer er geen uitreisticket is die binnen die 90 dagen gebruikt wordt. Ik kon met nog 10 minuten voordat de incheckbalie zou sluiten een Air Asia ticket voor 20 euro naar Bandung kopen en toen was het in orde…