Visum Maleisie

Beste luitjes,

ik knal 27 juli naar maleisie voor 3 weken, vervolgens 4 weken indonesie om terug naar Kuala Lumpur te gaan voor de terugvlucht. Mijn vraag is of het mogelijk is om binnen zo’n korte tijd 2x maleisie binnen te komen?
En even voor de zekerheid, een visum is niet nodig toch?

Bedankt,
Gijs

Hoi,

ja dat kan, je krijgt bij binnenkomst een stempel in je paspoort en heb verder geen visum nodig voor Maleisië.

Gr. Frank

houd er voor Indonesie rekening mee dat je bij het inchecken in KL al een ticket moet kunnen laten zien als bewijs dat je het land verlaat!

maleisie doet gelukkig niet zo moeilijk :wink:

Ik lees dit op de site van Air Asia, wat mag ik hiervan opmaken?

Malaysia entry requirement
Newly implemented immigration requirements

1. Visa on arrival (VOA) will no longer be issued in Malaysia
    AirAsia & AirAsia X would like to inform our guests that the Malaysian Immigration Department will no longer be issuing Visa on Arrival (VOA), effective 15th August 2010.
    If you were able to obtain a VOA, you will now need a valid visa before you fly with us. Please comply with this new ruling to avoid being denied access to board.

Geen idee, ze noemen de Westerse landen niet eens. Op sites zoals visum.nl wordt nog steeds gemeld dat je standaard 3 maanden toegang krijgt (of dat nu een stempel heet of een VOA) met NL paspoort. Dus dat wordt bijvoorbeeld de Maleisische ambassade eens bellen…

Sukses met puzzelen,

<Erik> & [Sandya]