VOA Indonesie/Maleisie

Hallo,

Ik arriveer in Kuala Lumpur op 28 Januari en we gaan dan door naar Sumatra en Aceh. Vandaar willen we na ong. 4 weken (30 dagen voa) vliegen van Pulau Weh naar KL en dan door naar Kuching om daar in Borneo nog onze tijd te spenderen totdat we terugvliegen op 19 maart vanaf KL.

Dus we krijgen in Medan een voa voor 30 dagen, dan vliegen we na die 30 dagen naar KL, hebben we dan nog 30 dagen over van ons voa Maleisie of krijgen we een nieuwe voor 60 dagen???

En als we beslissen om naar Kalimantan Balikpapan te vliegen vanaf KL (na Sumatra), krijgen we dan een nieuwe voa van Indonesie of is het dan verstandig in KL van te voren een visum aan te vragen voor de hele trip in Indonesie???

Bedankt alvast!!!

Je bent vanuit Maleisie naar Indonesie gegaan. Je krijgt dan een stempel in je paspoort, en je oude visum is dus niet meer geldig. Als je terug gaat naar Maleisie krijg je een nieuw stempel. Je geldigheidsduur gaat opnieuw in. Ik dacht dat dat 90 dagen was, en geen 60. Maar voor je reisduur is dus niet belangrijk. Hoewel Borneo een deel van Maleisie is, krijg je daar toch een ander stempel voor. Je gaat dan Maleisie niet uit.

En als we beslissen om naar Kalimantan Balikpapan te vliegen vanaf KL (na Sumatra), krijgen we dan een nieuwe voa van Indonesie of is het dan verstandig in KL van te voren een visum aan te vragen voor de hele trip in Indonesie???

Je vliegt via KL, je gaat opnieuw het land in. Je krijgt dan een nieuw VOA. Ik denk echter dat het logischer is om via Jakarta naar Balikpapan te vliegen dan via KL.

Een visum voor je hele trip naar Indonesie zou ik niet aanvragen. Twee single entries zijn makkelijker te krijgen dan een double entry visum. En het is niet duurder.

Hoi Jenny, bedankt voor je reactie!!

Rest mij nog een vraag, je zegt dat het goedkoper/makkelijker is om via Jakarta naar Balikpapan te vliegen. Dat geloof ik meteen. Het punt is dan nog dat ons eerste VOA van 30 dagen verlopen is en dat we toch even het land uit moeten. Wij dachten daarom terug via KL of zou Singapore een snellere oplossing kunnen zijn???

Thanx alvast!

Ik weet niet of je vanuit KL naar Balikpapan kan vliegen?!? (Maar dat heb je vast al uitgezocht.)

Als je via Jakarta wilt vliegen, kun je voor vertrek een visum voor 60 dagen regelen in den Haag. Geen probleem. Je kan ook je 30-dagen visum ter plekke verlengen zonder het land uit te gaan. Kosten verschillen van Kantor Imigrasi tot Kantor Imigrasi, zeker als je het via een lokaal bureautje laat doen.

je kan met air asia 3 maal per week ( zondag-woensdag-vrijdag ) zeer goedkoop van KL naar Balikpapan vliegen