Per cargoschip naar Buenos Aires?

Hallo,

ik ben nieuw op het forum en ben nog wat aan het verkennen. De vraag waarmee ik zit heb ik nog nergens gelezen, dus hier komt ie:
Rond februari willen mijn vriendin en ik naar Argentinië, Buenos Aires. We vragen ons af of het ook mogelijk is in te schepen op een cargoschip daarheen. Weet iemand hoe je cargoschepen richting Argentinië vindt? Zijn het fabels dat het goedkopen reizen is dan vliegtuigmaatschappijen? Iemand ervaring die hij/zij wil delen? Interessante tip die ons op weg kunnen zetten?

Thx!

hallo, het zal best wel kunnen denk ik en het zal ook wel een stuk goedkoper zijn dan vliegen maar je bent wel verschrikkelijk veel meer tijd kwijt misschien duurt zon oversteek wel een maand, ik heb geen idee. ik persoonlijk zou dit nooit doen deels vanwege de lange reis en zon lange tijd op een vrachtschip op open zee heb je op den duur ook wel gezien.
maar je zou het uit kunnen zoeken.
succes

Heb wel eens gehoord dat er zelfs (flink) duurder is dan vliegen, maar als je wat mocht vinden, meld het hier dan nog even! Ik ben wel benieuwd :slight_smile:

helaas gaat t al lang niet meer op dat scheepsreizen goedkoper zijn dan vliegtuigen, dat was in de tijd dat vliegen nog een luxe was. Maar toch als je bedenkt dat je wekenlang kost, inwoning en vervoer hebt dan vallen de prijzen nog best mee vind ik. Heb meerdere overtochten met vrachtschepen gedaan en vind t geweldig! Gek genoeg verveel ik me er nooit een minuut.
Je kunt eens rondneuzen bij http://www.cargoshipcruises.nl/
prima service.
Ben zelf oa ook met Grimaldi Lines gegaan maar vind dat één van de minder goeden, maar mocht je een motor of auto mee willen nemen dan is dat wel een aanrader (is goedkoop in vracht en heeft RoRo)

Geweldige site zeg, thanks! Ziet er wel erg leuk uit en goed dat ik even verder ben gaan lezen, want ik wist niet dat het mogelijk was om ergens aan land te gaan en daar gewoon een tijdje te bljven en vervolgens op de volgende boot te stappen! Dat maakt het natuurlijk een heel stuk aantrekkelijker en de prijs derhalve stukken schappelijker.

En je bent duidelijk een ervaringsdeskundige, maar ik weet niet of iedereen weet wat RoRo betekent :wink: Ik neem aan ´Roll on, Roll off´.

Hallo Flipsen!
Inderdaad RoRo = Roll On Roll Off. Dus t veerboot idee!