Per boot naar Costa Rica

Lieve reizigers/wereldburgers,

Ik ben aan het plannen om volgend jaar naar Costa Rica te gaan. Ik wil graag met een auto op de boot naar Costa Rica gaan. Ik heb op internet gezocht naar bootreizen vanuit Europa (het liefst Nederland) naar Costa Rica, maar kon het nergens vinden. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

Ik weet dat ze soms op vrachtschepen een plekje hebben voor een paar passagiers. Maar of die ook de auto aan boord nemen?
Tel op zo`n 3 a 4 weken varen. Waar je daarvoor precies moet zijn, geen idee. Misschien eens informeren bij internationale verhuis bedrijven.
Succes ermee.

1 like

Vrachtschepen zouden perfect zijn! Vanuit Nederland bedoel je dan?

http://www.allwaystransport.nl/home.html .
Informeer eens bij hun. Destijds hebben ze onze spullen verscheept.

je moet je wel realiseren dat zo iets een flinke hap geld gaat kosten. Eerstens de overtocht, dan de inklaring en vervolgens betaal je zo ergens tussen de 20 en 30% over de waarde van de auto om deze te mogen importeren. Het is geen Europa waar je zomaar van het ene in het andere land kunt rijden. Als je hier een autoverzekering afsluit is deze niet in andere landen geldig. Aan de grens kun je wel een tijdelijke verzekeri.g afsluiten.
Voor al dat geld kun je hier een tijdlang in een flinke huurauto rijden.

Via Wereldwijzer app

1 like

Daar heb je gelijk in. Dan zou je nog beter een auto daar kunnen kopen of huren. Ik denk er over na en ik zal de precieze invoerkosten nog eens opzoeken