Originally posted by Tapas@16-01-2005, 10:32:00
** Wie verbleef er reeds in Peniscola? De plaats ligt op 100 km ten zuiden van Salou.
Ik zou er mijn vakantie willen plannen, maar ben nog op zoek naar praktische info:
heeft er iemand ervaring met het Gran Hotel Peniscola?
ligt er een bushalte in de buurt van het hotel die je naar het treinstation van Benicarlo kan brengen?
Is het er rustig of eerder druk?
Wie heeft ervaring met volgende uitstappen: Grutas Vall D’Uiro of Morella & Maestrazgo of Valencia of Ebro Delta.
Alle info rond deze plaats is dus meer dan welkom.
Alvast bedankt ,
Tania **
Besta Tania,
Ik kan je niet veel vertellen over peniscola maar wel iets!
Ik ben er namelijk 1 dag geweest voor mijn werk.
Ik kan je dus helaas niks zeggen over de uitstapjes en de bushalte en het specifieke hotel.
Wij hebben toen onderdak gehad in een soort van vakantiepark met allerlei huisjes, soort van appartementen. Te koop maar ook dus te huur voor een weekje of langer. Heel mooi was t daar met leuke zwembaden erbij.
Peniscola is wel heel rustig. Echt een vakantieoord met heel veel cultuur om op te snuiven. Weinig nachtleven maar heerlijk om echt tot rust te komen.
Hopelijk krijg je nog meer informatie zodat je een goede keuze kunt maken.
Succes!
Maloe
Wij hebben sinds een jaar of vier een huis in Peniscola dus we kennen de omgeving aardig. Wij hebben van hieruit de uitstapjes naar Valencia, Ebro delta en Morella ook gemaakt. De bushalte ligt vlak bij het hotel maar of die ook rechtstreeks naar het station gaat weet ik niet.
Peniscola is op zich heel rustig behalve in de maanden juli/augustus dan is het topdrukte. De maanden juni en september zijn gezellig druk en de overige maanden ronduit rustig.
Het Gran Hotel is één van de betere hotels van Peniscola, het is echter nog een behoorlijke tippel om van daaruit naar het oude dorp te lopen.
Voor een bezoek aan het achterland en of Ebro Delta is het makkelijkst om een auto te huren.
Hoi!
Zomer 2004 heb ik in Benicarló gewerkt, wat tegen Peniscola aanligt, en ken de plaats wel aardig goed. Het is inderdaad een vrij klein en rustig vakantieoord, vooral populair bij Spanjaarden en Engelsen.
Vanaf Benicarlo kun je wel een bus nemen naar Peniscola (het Gran Hotel Peniscola ken ik niet, maar alle hotels liggen bijna aan de boulevard en daar zijn om de paar honderd meter bushaltes), maar die bussen rijden niet vaak, wel staan er taxi’s en het is maar een klein stukje dus veel zal dat niet kosten.
Veel plezier in Peniscola!
Hallo
Wij willen in september een weekje naar peniscola,
wij willen dan vanuit Barcelona hier naar toe.
Is dit te doen met een treinverbinding? en zo ja. welke verbinding is dat?
of is het beter om een auto te huren?