Wij willen wat info over Brazilië hebben, misschien dat we in september naar ponta negra willen gaan, maar kan iemand ons hier dan wat over vertellen?we hebben wel gelezen dat dit het mooiste strand is , klopt dat?en misschien wat voor excursies er zijn?en er was ook iets met dolfijnen klopt dat?alvast bedankt!
Hi, een vriendin en ik zijn net terug uit Ponta Negra en Pipa, helemaal geweldig. In welk hotel zitten jullie? Hotel Esmeralda is een echte aanrader, enorm vriendelijke medewerkers en goede kamers. Alles op loopafstand. Buggytour is aan te raden, evenals zwemmen met dolfijnen (in Pipa). Maar ket op dat je de excursies niet bij de reisorganisatie boekt, dag na aankomst. Die vragen heel erg veel. Je kunt overal, via hotel bijvoorbeeld, excursies boeken. Natal is goedkoop, dus houd dat zo. Strand is okay, geen helder blauw water en de stroming is sterk, dus gaat niet te diep de zee in. Bij de boulevard wordt het water rustiger, daar kun je makkelijker zwemmen en is gezelliger dan bij de hotels zelf. Aan te raden qua uitgaan zijn de Salsa Bar en Amica. Op zondagavond is bijna alles dicht, dus dan is het stil op straat. En er zijn enorm veel verkopers die je van alles proberen aan te praten, maar leuke Havaianas koop je daar voor ongeveer 6 euro, lege koffer meenemen. Eten kost niets, voor 3 euro krijg je geweldige grote borden (Cactus en de Tapiaca bar zijn top), taxi kost ongeveer 6 reas. Veel plezier…ik ben jaloers, maar wij gaan in december weer.
Ik ben net terug uit Brazilie, Tibau do Sul/Pipa (vlakbij Natal). Dat is echt in een woord GEWELDIG!!! Als je naar Ponta Negra wilt, moet je bedenken dat het strand daar heel erg mooi is, maar erg druk. Vooral de verkopers vond ik lichtelijk irritant, maar als je daar geen problemen mee hebt… Dat is aan jezelf. De buggytocht is echt onwijs cool. Zeker doen.
Verder is het in Pipa en Tibau totaal niet crimineel (wat veel mensen denken van Brazilie), het strand is er schitterend, en je ziet regelmatig dolfijnen. Pipa is 's avonds heel leuk om te stappen en je kan er lekker eten.
Ben net 6 dagen terug uit Brazilie : Ponta Negra hotel Morro de Careca. Zo vanaf je kamer het strand op ! Ik heb het echt ontzettend naar mn zin gehad! Vriendelijk volk, leuke barretjes, clubs ( Salsa, Amica etc ) , goed eten en drinken . En alles spotgoedkoop !!
Wat ik aanraad is om twee dagen naar Pipa te gaan , heel gemoedelijk dorp en 'savonds gezellig uitgaan ( in het weekend.Doordeweeks schijnt het een stuk minder te zijn). Je kan met een busje naar het 'Madeiro Beach 'daar zijn de dolfijnen. Het is ongeveer 5 mins. met dat busje…
Wat ik ook adviseer als je naar Pipa gaat is ,vantevoren genoeg geld meenemen. De bank in Pipa doet het regelmatig niet en de eerstvolgende was 40 mins. met een busje… Verder is het helemaal goed ! En vooral No Stress