Peiling vd week: op reis in het najaar?

De zomervakantie hebben we achter de rug, de regen dient zich alweer aan in Nederland. Nog 4 maandjes en we zitten in 2014. Voor die tijd nog een reis in de planning? Zo ja, waarheen?

Nou ik ga in december voor 3 weken naar Thailand.(zoek nog sponsers om mijn vliegticket te betalen;hi hi hi ! grapje)
Ook ga ik nog een weekeindje naar Parijs (gratis met de trein)

Jaha! Naar Zuid-Afrika! Zoveel zin in!

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“QEeW7pARr4k” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Het zuidelijk halfrond is natuurlijk dé plek om in het gure Nederlandse najaar naar toe te gaan :slight_smile: Perfect om bijvoorbeeld Argentinië of Chili te bezoeken. Oktober/november is een erg populaire periode omdat je dan ook nog walvissen bij Puerto Madryn kan zien :slight_smile:

Ik vertrek eind november naar Peru voor 3 maanden om daar te gaan wonen en Spaans te leren en te reizen naar het noordelijk deel van Peru. Het zuiden heb ik zo ongeveer wel gezien. Ik ontloop hiermee tegelijkertijd de winter hier in Europa, omdat het in Zuid-Amerika dan zomer is. Heerlijk !!! Wie nog advies wil kan mij op dit medium schrijven. Ik heb namelijk al eens 3 en 9 maanden gewoond en geleefd in Peru.

Ik weet het nog niet…

Met kerst ga ik in ieder geval een weekje duiken, misschien dat ik voor de herfstvakantie nog een stedentrip boek. Maar eigenlijk heb ik het ook gewoonm druk met werk en studie, dus of het gaat lukken?

Ik ga zeker nog een keertje weg dit jaar, maar ben er nog niet uit hoe of wat. Taiwan is vooralsnog de grootste kanshebber, als ik dat met wellicht met de Tokyo Motor Show zou kunnen combineren wordt dat eind november, anders waarschijnlijk rond de jaarwisseling. Maar in dat geval hou ik nog een hoop vakantiedagen in dit jaar over, dus zou een weekje ergens anders heen ook nog een optie zijn. En ik heb al eens vaker naar een tripje naar Moskou en Sint Petersburg zitten kijken…

Ik moet wachten tot januari, ik ga dan voor de derde keer naar Oeganda!

Ja, lekker op pad: 5 weken Nepal, vanaf 2 oktober, met daarin Annapurna Circuit. Ik ga alleen, maar ben niet de enige als ik de reisverslagen lees (in file lopen???).

Twee weken naar Bali, één week duiken, één week rondtrekken.
Ook nog een tripje naar Sevilla, Granada…

Hell Yeah. Ik spaar al mn vakantie op, mn 5 dagen Paasverlof, mn 15 dagen zomerverlof en neem ze aaneensluitend met het Kerstverlof, dus kan ik voor 5 weken naar Zuid Oost Azië.
't Is wel een stuk doorwerken, zo zonder vrijaf van januari tot november, maar hey, alles went…

Wij gaan nog lekker 2 weekjes naar de zon, nml naar Jamaica. We hebben het ons deze keer maar gemakkelijk gemaakt en een all in in Jamaica geboekt.

Waarom niet? Juist wel!! Zeker als je in de tropen woont zoals ik en het officieel lente is omdat ik op het zuidelijk halfrond woon.
Maar het belangrijkste is dat er relatief weinig toeristen onderweg zijn, goedkoop vliegen mogelijk is en hotels niet vol en niet duur zijn.
Ga volgende week heerlijk relaxed voor 6 weken naar Peru en van daar via de Amazonerivier terug naar huis.

Nog 2 maanden en dan gaan we naar Australië !! >>>

Natuurlijk weer naar Viet Nam voor, geloof , de 14e keer.
Maar dit jaar ook met Cambodja voor 1.5 week erbij.

Veertiende keer al ton! Wauw!

ik ga een kijkje nemen in het oosten van de VS. Ben benieuwd!

Ruime week naar de ardennen. Lekker kamperen!

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Schitterend Ton, aar dan ben je zeker met een Vietnamese vrouw getrouwd!? Zou je er niet beter kunnen wonen? Dat moet toch een hoop reiskosten uitsparen!?
Hoe ga je er meestal heen? Chinese maatschappij, KLM, Malaysian? Veel plezier in ieder geval…ik ben er pas 2 keer geweest.

@ Anne,
Even alles nagekeken en inderdaad het gaat de 14e keer worden; maar wel over 8 jaar uitgesmeerd.

@ Martin,
Nee hoor, gewoon nederlandse., maar met een limburgs accent :-).
Vlieg overigens, de laatste jaren, altijd met Viet Nam Airlines en dan vanaf Frankfurt op Saigon vv.
1 x Cathay, en 10 uur vertraging op Hongkong, dus niet meer.
1 x Quatar Airways, slecht geregeld op vliegveld in Doha bij de overstap.

Dus daarom rechtstreeks van Frankfurt- Saigon VV.
Kost je niet meer of zelfs minder, kan je nu al boeken voor 650 euro vv voor december en januari pp.

gr.
Ton.

1 like

Bedankt voor de informatie, Ton. Ik ben me de laatste tijd meer op Zuidoost Azie aan het concentreren. Ben langzamerhand beetje uitgekeken op ZuidAmerika. Is me ook te gewelddadig en Brazilie wordt erg duur. Twee keer in Vietnam geweest, maar beide keren was ik al in de regio. Ben mijn vluchtmogelijkheden daarheen aan het uitbreiden, ook om gemakkelijk vandaar naar de Filippijnen te vliegen, met bijv Air Asia of Cebu. Wat is jouw fascinatie met Vietnam? Ik vond bijvoorbeeld Myanmar ook schitterend en nog heel authentiek. Neemt niet weg dat ik Vietnam ook schitterend vond, en dan met name het Noorden. Jammer dat de tickets vanuit Brazilie nog heel erg duur zijn. Ik moet altijd eerst naar Nederland.
Groetjes…en alvast een geweldige veertiende keer…
Martin