Peru, Vietnam, Nepal, China, Venezuela...

Hallo iedereen,

Van midden oktober tot half november willen wij graag een 3 à 4 weken op reis. Alleen weten we nog niet naar waar. De meeste landen die ons interesseren zitten net (een deel) in het regenseizoen.

Vietnam bijvoorbeeld heeft in het noorden van mei tot oktober de regentijd, namelijk hogere temperaturen, zware regenval, wervelwinden…
Centraal-Vietnam heeft de meeste regen in oktober en november.
Zuid-Vietnam heeft de meeste neerslag tot oktober.

Dit lijkt me dus niet de ideale reistijd te zijn… maar ik ben er dan ook nog nooit geweest en kan dus ook totaal niet inschatten hoe erg de invloed van zo’n regenseizoen op je vakantie is natuurlijk.

Daarom had ik graag geweten van ervaringsdeskundigen hoe het nu precies zit.

Zon-zee-vakantie hoeft niet per se, maar is wel leuk om mee af te sluiten natuurlijk.(bv snorkelen) Rondtrekken in de natuur en wat cultuur opsnuiven staat vanboven ons lijstje.

Groetjes!

Wat is je doel van je reis?

Het doel is gewoon een leuke actieve reis maken met veel afwisseling in.
We zijn niet van plan vrijwilligerswerk of zo te doen als je dat bedoelt?

We zouden graag een trektocht maken, eventueel kanotocht/olifantentocht erbij. Maar ook een stuk cultuur zien (bv Peru, Machu Pichu).
We denken Vietnam beter uit te stellen tot we op een andere datum vakantie kunnen nemen, het zou jammer zijn activiteiten te moeten aanpassen of af te schaffen door het slechte weer.

Peru lijkt ons nu het beste alternatief.
We zouden liefst van al alleen reizen (dus zonder touroperator).

Ik ben in nepal geweest, waar ontzettend veel afwisseling is. Echt een super land! In oktober zit je daar ook niet in het regenseizoen, misschien is het alleen wat koud misschien. Of al iets geboekt?