rondreizen in vietnam in okt./nov.?

hallo,

wij willen in oktober/november graag naar azie en zaten te denken aan Vietnam, maar we zijn bang dat het weer dan erg zal tegenzitten, wat zijn jullie ervaringen hiermee? En we twijfelen of we met een groepsreis zullen meegaan of individueel of privereis?

Ik zou persoonlijk november nemen, dan is het weer beter, (einde van regen seizoen) Vietnam zal jullie zeker niet teleurstellen als vakantie land. Reizen kun je in beide vormen, of zelfs een combinatie van. Vietnam biedt veel mogelijkheden om individueel te reizen. Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je wil zien, ik zou zeggen, bestemmingen als Da-Nang, Ha Long Bay, Nha Trang, My Tho, een Mekong Delta tour? Da Lat? Keuze genoeg zou je zeggen. Google eens :slight_smile:

Hanoi, old quarter is leuk met het Turtle Lake en een stuk geschiedenis.

Met een beetje orientatie op de genoemde plaatsen kom je een heel eind.

Succes !

Hallo Mark en Angela,

Ik heb weinig aan de woorden van Anorak toe te voegen.

Wil alleen even laten weten dat ik een groepsreis voor de gehele vakantie niet aanraad.
Zoals A al schreef je kan op vele manieren individueel reizen en dan ter plekke altijd nog per lokatie misschien een korte groepsexcursie maken.

gr.
Ton.

Ok duidelijk.

Is oktober/november verstandig om te gaan? We horen en lezen voor moesson etc? ?

Vandaar beter november dan oktober. Het regenseizoen was dit jaar laat. Onder normale omstandigheden is het einde van het regen seizoen in oktober en ijlt soms een beetje na. Vandaar de opmerking om te gaan in november. Regen seizoen is van april tot oktober normaal gesproken. Overigens wil het ook niet zeggen dat het dan elke dag plenst. Maar als het regent, dan kan er heel veel water vallen.

In november kun je rustig gaan.

ok, jammer want we hadden onze pijlen op oktober gericht

mochten we zelf willen reizen, hoe moet je dit dan aanpakken met transfers en dergelijke? wij vinden het beiden spannend om zo’n reis met zijn tweeen in elkaar te zetten…

Dan is de vraag,

Wat wil je zien?
Hoelang heb je?
Zijn jullie meer van cultuur? Strand? Wat zouden jullie graag willen zien?

Steden bezoek? Of een mix van? Vietnam is groot !
Misschien handig aan te geven wat je in gedachte hebt?

Als jullie een voorzet kunnen geven?

wij willen heel graag van noord naar zuid (omdat we lazen dat het zuiden de mooie stranden heeft).
onze interesse is een mooie balans tussen cultuur en strand. tot nu toe hebben we onze vorige reizen (thailand en bali) afgerond.

als voorbeeld bijvoorbeeld het reisprogramma zoals fox hier aanbiedt: http://www.fox.nl/rondreizen/vietnam/21-daagse-rondreis-beste-van-vietnam/cathay-pacific-vertrek-vanaf-april-2016/reisprogramma.

wij weten alleen niet hoe we transfers het beste kunnen regelen

we willen sowieso de grote steden als hanoi, ho chi min, hue, halong bay (echt een eis) en de mekong delta en Cu Chi .

Hallo Mark en Angela,

Heb jullie per prive bericht een de gegevens van een lokale agent gegeven voor vergelijkbaars maar individueel.
Heb je ook vergelijkingsmateriaal in kijk en vergelijk.

Leg daar ook je vraag van transfers neer. Dat is meestal niet het probleem.

Ik wens jullie succes !