Ik vind uw actie uiterst onsmakelijk. Om op een dag als vandaag dit topic te posten getuigt van weinig tot geen respect voor de familie, nabestaanden en vrienden van de beide slachtoffers.
Ik vind het eerlijk gezegd ook wat ongepast, en sowieso de vraagstelling wat vreemd. Uiteraard kunnen we momenteel slechts gissen naar wat er precies gebeurd is en in hoeverre hun eigen gedragingen een rol hebben gespeeld in dit drama, maar volgens mij is die regio in geen enkel opzicht een risicogebied.
Zonder de specifieke omstandigheden te weten, nee, dan vind ik het allerminst logisch. Zoals ik al aangaf is het geen risicogebied, ze was ook zeker geen vreemde in de regio, dus wat kan je dan überhaupt doen?
Daarnaast, zoiets kan net zo goed in eigen land gebeuren, hoe bescherm je je daar dan tegen? Aangezien ik vaker thuis dan in het buitenland ben lijkt me die vraag dan veel relevanter.
Nou weet zeker dat onze site-manager Jeroen geen enkel intentie heeft om met zijn geplaatst filmpje,kwetsend over te komen!
Het filmpje dat de carriere weergeeft van Ingrid Visser daar is op zich helemaal niet mis mee,maar spijtig genoeg op een verkeerde tijdstip geplaatst.
Ik denk ook zeker niet dat het kwade opzet is, maar door zo’n peiling aan een dergelijke vraag te koppelen wordt er, zonder de hele waarheid te kennen, toch geïmpliceerd dat ze mogelijk niet voorzichtig genoeg zijn geweest. En daar heb ik dan toch wat moeite mee.
Ik begreep eerst de ophef niet, maar heb het idee dat de eerste reageerder denkt dat ik suggereer dat deze mensen niet voorzichtig genoeg zijn geweest? Ik denk dat Ingrid en haar partner ook voorzichtig zijn geweest. Misdaden heb je helaas overal en ik vroeg me alleen maar af hoe wij reizigers ons voorbereiden op onbekende/onveilige gebieden.
Edit: Ik begrijp nu ook dat de reageerder zeer bekend was met (1 van) de slachtoffers. Ik kan me dan voorstellen dat het lastig is dit nieuws tegen te komen in de media. Mijn oprechte condoleances.
Hetgeen het Nederlandse paar in Spanje is gebeurd heeft m.i. niets met reisrisico’s te maken.
De enige voorbereiding zodat je niets overkomt is thuis blijven.
Ik bereid me niet voor, maar ik heb genoeg gereisd om gevaarlijke of mogelijk gevaarlijke situaties te herkennen.
En zoals altijd speelt gezond verstand een grote rol.