Ik denk dat ik er onbewust wel rekening mee houdt, dat de VS op dit moment minder snel op de shortlist voor komende reizen staat. Mooi land, maar nog genoeg anders moois te zien op deze wereld
Ik had een bezoek aan de VS al nooit op mijn lijstje staan (de VS trekt me helemaal niet als reisbestemming) maar nu met Trump al president is het sowieso een “no go”.
Amerika staat bij mij niet echt op de lijst al zou ik wel naar de oorsprong muziek van dixieland, jazz, rhythm and blues: New Orleans waar grote muzikanten vandaan komen zoals Buddy Bolden, Jelly Roll Morton, Sidney Bechet, Louis Armstrong, Louis Prima, Pete Fountain, Harry Connick, Jr. Fats Domino, Wynton Marsalis, Trombone Shorty, en nog veel meer. Bovendien schijnt er heel veel straatmuzikanten te zijn dus een zeer levendige muziekstad.
Gezien het aantal Trump aanhangers, voel ik me niet meer veilig. Ging om de 2 jaar. Familie moet maar hier naartoe komen. Er is overal nog genoeg te ontdekken.
Onbekend is onbemind. Ik ben al door 46 van de 50 staten gereden tijdens 7 road trips (minimum 3 tot maximum 9 weken) van 2014 tot vorig jaar. Ik ging er de eerste keer wat terughoudend heen ( wij krijgen hier een heel ander beeld te zien dan hoe het er echt is).
Nooit heb ik er mij onveilig gevoeld, integendeel. In de grootsteden voel ik me veiliger dan in “onze” hoofdstad.
Reis, beleef, proef… en laat je vooroordelen thuis
Doen! Ik heb een muzikale road trip (self made) gemaakt met als drie belangrijkste stops Nashville (country), Memphis (blues) en New Orleans (jazz). Schitterend!
Ben daar naar toe gereden, als je de kans hebt bezoek dan de Altai (in het westen), en kijk naar de adelaarjagers die niet toeristisch zijn; een prachtig land qua landschap!
Wat een complete nonsens om voor een democratisch gekozen president niet te gaan. Ik was er tijdens Trump’s vorige presidentsperiode en ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld als toen (en ik ben er al heel vaak geweest). Jammer dat het land zo duur is geworden, anders zou ik dit jaar zeker weer op vakantie naar de VS gegaan zijn.
Wij waren van plan dit najaar weer) richting de Vs te gaan, maar hebben er nu gewoonweg even geen zin. We hadden nog niets geboekt en hoeven dus niets te annuleren, maar wachten wel eens even voor we weer serieuze plannen die richting op maken.