gezien jou leeftijd ga ik ervan uit dat je een soort ‘sabbatical’ zoekt. Rondtrekken, vrijheid, avontuur… en vooral gelijkgezinde reizigers ontmoeten en je hebt overschot van gelijk…gewoon doen!
Het laatste wat ik wil is anti-reclame maken voor Amerika, zelf heb ik al veel magnifieke staten in het oosten en het westen bezocht, sommigen al meerdere keren, maar voor zo’n reis lijkt me dit niet de beste bestemming. Don’t shoot me, mede forummers!
Nergens vindt je zoveel jonge reizigers, backpackers, sabbaters (of hoe noem je dit) als in Australië, New-Zealand en vooral ZO-Azië. In Thailand lijkt het zelfs of de halve economie hierop draait! Backpacken gaat hier haast automatisch en letterlijk overal kom je volk tegen uit de hele wereld tegen die hetzelfde doen om samen excursies te doen of zelfs verder mee te reizen. Mijn vriendin en ik reisden 8 maanden door deze delen van de wereld en hadden er de tijd van ons leven.
Deze reiscultuur leeft veel minder in de USA. Wij hebben het er in elk geval weinig of zelfs nooit gezien.
Wijzelf werkten niet tijdens onze reis maar in Oz en NZ bestaat zoiets als een Working Holiday visum. Tik dit maar eens in op google, er zijn zelfs reisorganisaties die paketten met zo’n visum aanbieden.
Alhoewel ik een enorme USA fan ben en wel langer dan een jaar in de USA heb doorgebracht ben ik het wel met Frederik eens. ZO azie en Australia en NZ zijn er meer op ingericht. Omdat wij nooit langer dan drie maanden aan een stuk in de USA ben geweest kan ik je verder niet helpen.