Pegasus naar Hopa (Batumi) WAARSCHUWING

Even een waarschuwing!!!

Ik had in oktober geboekt (A’dam>Istabul>Hopa) voor begin april.

(bij gebrek aan een vliegveld in het uiterste Noordoosten had Pegasus/Turkije een deal met het vliegveld Batumi in Georgie. Landen op Batumi en dan direct met de bus naar Hopa in Turkije…je mocht, buiten de luchthaven, je niet op Georgisch grondgebied begeven.)

Leek me een goede bestemming voor weer een ander stuk Turkije…Noordoost.
Naar Artvin, Ardahan, Kars, Erzurum en nog wat plaatsen.
En…heel voordelig, dat zeker.
Toen ik een week of 3 geleden mijn vluchtgegevens nog eens wilde checken op de site van Pegasus bleek dat ik niet kon inloggen en…dat vanaf eind maart alle vluchten naar Hopa niet meer bestonden.
Na diverse e-mails (engels en nederlands) zonder antwoord maar eens in het Turks geprobeerd (met GoogleTranslate, natuurlijk)
Daar wel een antwoord op…de vluchten waren gecanceld vanwege gebrek aan belangstelling.
Maar geen e-mailtje naar bestaande klant Jan, dus!
Ik kon een nummer bellen om de vlucht om te boeken…(ik heb voor Trabzon gekozen)
Dat ging allemaal vrij vlot door een redelijk goed engels sprekende Pegasus-medewerker.
Hij kon me echter niet vertellen waarom ik niet op de hoogte was gebracht van deze gecancelde vlucht(en)
Heb gelukkig ook een email met de nieuwe vluchtgegevens maar kan helaas nog steeds niet inloggen.
Al met al toch iets om in de gaten te houden!!
Je zal maar op Sabiha Gokcen staan en je hebt geen vlucht…pfffff…das toch best wel ff balen!

Dus voor degenen die met Pegasus een niet gangbare bestemming hebben…controleer het voor dat je weggaat.

Ik ben altijd heel tevreden geweest over Pegasus maar vind dit toch wel een behoorlijke smet op hun blazoen!

Groetz,

Jan