Lezers,
Volgende week vertrek ik naar Cambodja. Maar heb eerst een dag en nacht in Bangkok
Nu zat ik te denken om een x richting Silom te gaan ipv khoasan Road (daar kom ik nog wel aan eind)
Hebben jullie tips daar qua goedkope ho(s)tels welke dicht bij de eettentjes (night bazar), massages (en Lumpinipark) ligt
en andere tips !!!
Thanx !!:hippie:
Silom is imo niet te vergelijken met Khao San. Zeker niet backpacker gericht.
De meeste eettentjes zijn te vinden rond het beruchte Patpong.
De Lumpini night market bestaat niet meer.
Hai Zaan
Is het wel leuk om daar voor 1x heen te gaan of zeg je,
naar khoasan road en gewoon heen en weer naar patpong en lumpinipark
Afhankelijk wat je wilt… Ik was altijd wel gek van Silom (Narai Hotel). Maar zoals ik al zei, verwacht er geen barretjes en eetgelegenheden zoals op KS. Als uitvalsbasis is het zeker goed te doen, hoewel het 's avonds aardig vast kan staan als je met de taxi wilt. Nog niet zo erg als Sukhumvit maar toch…
Dus om een keer te proberen zou ik het zeker doen.
Ik zit as we speak in Silom voor 295 THB dorm 10 pers / 335 THB dorm 4 pers in een uitmuntend hostel. Ken hier nog een ander uitmuntend hostel, bijna een hotel (dus wat anoniem) voor ongeveer dezelfde prijs als je minimaal 5 dagen blijft. Vergeleken met al die patserige hotels in/rond Silom lijkt me dat een goede deal, vergeleken met de Khaosan ghetto wellicht twee keer zo duur.
Er zijn in Silom genoeg straatstalletjes voor 20-45 THB, over het algemeen niet de toeristische gezelligheid, wel de lokale gemoedelijkheid/kwaliteit. Massages zijn hier over het algemeen upmarket, reken op minimaal 250 THB voor een uur. Patpong is naar mijn mening een grote scam, de eettentjes rekenen rustig minstens het dubbele, maar steek je Silom Road over dan is het al beter met bij vlagen uitmuntende straatchefs. Ken er twee met Phad Kraphao Kai, ben er niet weg te slaan… Khaosan vind ik vaak om te huilen qua kwaliteit van voer…
Vandaag toevallig naar Thanon Khaosan geweest met de public boat voor 15 THB (er zit eventueel een Skytrain aansluiting op Central Pier voor 30 THB ofzo richting Sala Daeng, dat is bij Lumpini waar je overigens wel straatrestaurants hebt). Bus vind ik persoonlijk te omslachtig. Anders 70-90 THB met een metered taxi. Andersom, dus van Khaosan naar Silom is min of meer dezelfde prijs maar de boot vaart natuurlijk niet 24/7.
Ik ben wel een beetje gek op Silom omdat het echt multicultureel qua Bangkoknezen (typ ik dit goed?), Khaosan heeft wel wat omdat het echt multicultureel is qua reizigers (ik tel die Indiase gasten die buckettenten runnen even niet mee) ![]()
Tanx Axelfoley.
In welk hostel zit je. (Lub d ?) Voor mij is het maar voor 1 dag en nacht.
Khoasan road vind ik erg gezellig, vorig jaar geweest, en daar ga ik zeker eindigen.
public boat is fantastisch !!
Khoasan is zeker gezellig. Zit in Mile Map Hostel, een soi in dezelfde straat als de ambassade van Myanmar. Zie Google Maps: Google Maps
In het 2000 baht budget. The Heritage Baan Silom Hotel was prima. Minder luxe maar naast [SIZE=2]een skytrain station, [/SIZE]
I Residence Hotel Silom. Niet die in Sathorn nemen daar is niets in de directe omgeving.
Mijn thaise kennissen zitten vaak bij After Hours of de Pintsman in Silom. Patpong vond ik wat prijzig qua bars, al doen ze vaak aan happy hours.